Rodzaje środków chemicznych stosowanych w myjniach samoobsługowych
Mikroproszek
To substancja czyszcząca, używana w pierwszej fazie mycia samochodu. Przykładowym produktem z tej kategorii jest Active PowerPearl marki Ehrle. Ten innowacyjny proszek został opracowany w oparciu o technologię aktywnych cząsteczek – wysoka jakość komponentów wykorzystanych w produkcji pozwalają znacząco zmniejszyć objętość proszku, co sprawia, że jedna miara proszku wystarcza na dłuższy okres czasu. Mikroproszek skutecznie usuwa wszelkie zabrudzenia, a przy tym jest bezpieczny dla lakieru oraz – dzięki mniejszej ilości fosforanów - środowiska naturalnego. Dodatkowym plusem mikroproszku marki Ehrle jest świeży, owocowy zapach, który sprawia, że mycie auta jest czystą przyjemnością. Nanoszenie mikroproszku odbywa się metodą natrysku – zostaje on zmieszany z podgrzaną do temperatury około 60 stopni i zmiękczoną wodą, a następnie pod dużym ciśnieniem skierowany na powierzchnię karoserii. Taka kąpiel skutecznie rozpuszcza zabrudzenia. W dalszym etapie zostają one spłukane wraz z pozostałościami mikroproszku przy pomocy czystej wody.Wosk
Wosk wykorzystywany w myjniach samochodowych nie ma wiele wspólnego z woskiem stosowanym w tradycyjnej pielęgnacji samochodów, nanoszonym na karoserię ręcznie. Podobnie jak mikroproszek mieszany jest ona z czystą, zmiękczoną wodą o temperaturze około 60 stopni. Powstająca w wyniku tego zabiegu powłoka utrudnia późniejsze osadzanie się zabrudzeń i tym samym znacząco ułatwia kolejne mycie. Sprawia również, że karoseria nabiera pięknego połysku, a woda z niej spływa szybciej, nie powodując brzydkich zacieków.Nabłyszczanie
W ostatnim etapie mycia samochodu do wody natryskiwanej za pomocą specjalnej dyszy dodaje się osuszacz-nabłyszczasz. Osuszacz przyspiesza również spływanie wody z karoserii, dodatkowo minimalizując ryzyko powstawaniu zacieków. Po umyciu auta zalecane jest przetarcie karoserii suchą, czystą szmatką. Ma to na celu dwie rzeczy – wzmocnienie efektu połysku (tzw. pełny połysk) oraz usunięcie resztek wody, która ze względu na ukształtowanie karoserii nie mogła spłynąć. Jest to ważne, gdyż nawet w zmiękczonej wodzie mogą znajdować się minerały, które podczas naturalnego parowania wody powodują powstawanie plamek zacieków.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana