Przyczyny awarii samochodowych turbosprężarek

Zły stan oleju silnikowego
Pierwszym powodem awarii samochodowych turbosprężarek bywa zły stan oleju silnikowego. Wszystko dlatego, że turbosprężarka jest nim chłodzona i smarowana, toteż jego wzorowy stan jest kluczowy dla bezawaryjnej pracy podzespołu.- Kierowcy często lekceważą temat oleju silnikowego i zaniedbują zarówno jego terminową wymianę, jak i wymianę jego filtra. Nie przywiązują też wagi do regularnej kontroli poziomu oleju. W wyniku takich praktyk olej ulega zanieczyszczeniu, co skutkuje zwiększeniem oporów pracy łożysk i wycieraniem przez ewentualne obecne w nim cząstki stałe powierzchni wałka lub łożysk, które zaburzają ich kalibrację i zwiększają niewyważenie wałka. To z kolei powoduje występowanie drgań i znacznie przyspiesza zużywanie turbosprężarki – wyjaśnia ekspert reprezentujący firmę TURBOLUX.Aby ustrzec się przed awarią turbosprężarki z powodu złego stanu oleju silnikowego, należy wymieniać olej i filtr oleju zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu lub częściej. Problemy z doprowadzaniem oleju do turbosprężarki Inną przyczyną awarii turbosprężarki mogą być także problemy z chłodzeniem i smarowaniem, które występują nawet przy regularnej wymianie oleju i jego filtra. Powodem tego zjawiska zazwyczaj bywa niedrożność kanalików doprowadzających olej do usterki pompy oleju i zaworów odpowiadających za jego przepływ. Ta usterka występuje dość rzadko, jednak może być powodem poważnych problemów.
Niewłaściwy styl jazdy
Jednym z częstszych powodów usterek w turbosprężarce jest niewłaściwy styl jazdy. Turbodoładowany silnik wymaga odpowiedniej ilości czasu na rozgrzanie zanim osiągnie pełną sprawność, podobnie rzecz wygląda w kwestii chłodzenia po zakończonej jeździe. Kiedy pojazd od razu po wystartowaniu zmuszany jest do osiągnięcia wysokich obrotów lub zostaje wyłączony zaraz po zatrzymaniu, turbosprężarka przestaje być smarowana i chłodzona, a to powoduje jej przyspieszone zużycie.Zanieczyszczenia w układzie wydechowym i dolotowym
Ostatnią przyczyną awarii, o której chcemy wspomnieć jest zanieczyszczenie układów wydechowego i dolotowego. Wirniki wobec ogromnej prędkości obrotowej mogą zostać zniszczone nawet przez ziarenko piasku, jeśli dostanie się ono do wnętrza turbosprężarki. To samo dotyczy też innych zanieczyszczeń, w tym tych przez drobinki rdzy w układzie wydechowym. Jedynym sposobem na zabezpieczenie się na okoliczność tego problemu jest regularna kontrola stanu i wymiana filtru powietrza. To bardzo istotne zarówno dla wirnika sprężarki, jak również dla zapewnienia jej odpowiedniego chłodzenia. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Power Belting Taśmy transportujące i pasy napędowe
Pasy napędowe, taśmy transportujące woj. śląskie44-207 Rybnik, Poloczka 41
-
Makarewicz Autoryzowany Dealer Kia Motors
Samochody - sprzedaż nowych woj. kujawsko-pomorskie85-766 Bydgoszcz, Fordońska 353