Odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne gwarancją pięknej karoserii samochodowej
Dlaczego karoseria rdzewieje?
Rdza może dopaść nasz samochód niekoniecznie wyłącznie z naszej winy. Taki stan rzeczy wynika również stąd, że potentaci motoryzacji często szukają oszczędności na różnych etapach produkcji pojazdu, a w przypadku prac blacharskich odbija się to na zbyt cienkim bądź niedokładnym ocynkowaniu. Sytuacja jest już bardzo zła jeżeli lakier zaczyna się marszczyć i tworzą się charakterystyczne bąble. Oznacza to, że korozja blachy jest już bardzo zaawansowana. Najbardziej niekorzystne dla naszych niegarażowanych aut są polskie zimy. Metal często przegrywa starcie z tak agresywnymi czynnikami chemicznymi i mechanicznymi. Sól drogowa zmieszana z błotem pośniegowym i zanieczyszczeniami takimi jak pył, żwir i piasek fatalnie oddziałuje nie tylko na podwozie, progi i nadkola, ale również na górne partie karoserii, a co za tym idzie na powłokę lakierniczą. Jest to prawdziwy sprawdzian wytrzymałościowy także dla lakieru. Drobne zanieczyszczenia i osady na lakierze odkładają się w mikroporach i pęknięciach struktury powłoki lakierniczej, które powiększają się na skutek oddziaływania wody i skrajnie niskich temperatur. Woda zamarzając w owych szczelinach niejako "wysadza" lakier. Zanieczyszczenia dostają się w owe ubytki i wraz z wodą powodują wżery. Analogiczne zjawisko zachodzi w cieplejsze dni, gdy naprzemiennie woda i promienie UV także obniżają walory wizualne lakieru i powodują powstawanie mikroubytków, a później woda i brud mają dostęp do blachy. Nawet jeżeli owe uszkodzenia będą bardzo niewielkie, już stanowią miejsce podatne na rozwój ogniska korozji.Ochrona i pielęgnacja
Właściwe zabezpieczenie karoserii przed szkodliwymi czynnikami atmosferycznymi powinno być przeprowadzane kilka razy do roku. Oprócz standardowego mycia, raz na jakiś czas powinniśmy nawoskować karoserię. Ważne żeby środek do tego użyty był wysokiej jakości. Jeszcze lepiej jeżeli będzie to wosk z domieszką substancji polerskich. Sprawi on, że lakierowa powłoka pojazdu będzie "uodporniona" na osadzanie się zanieczyszczeń i wystąpienie rdzawych wykwitów. Wosk ponadto zasklepi mikrouszkodzenia i pęknięcia których nie widać gołym okiem. Należy unikać mycia samochodu w sezonie zimowym, ponieważ podnosi to ryzyko pojawienia się rdzy na skutek gorszego parowania wilgoci. Poza tym mogą zamarznąć uszczelki i zamki. Na pewno do myjni powinniśmy udać się wiosną, aby pozbyć się resztek zabrudzeń i soli. Jak wiadomo korozja "lubi" pojawiać się na podwoziu, a więc powinniśmy także poświęcić uwagę jego trudno dostępnym miejscom. Na rynku wyposażenia samochodowego dostępna jest cała gama środków o działaniu antykorozyjnym, których skład oparty jest na woskach i olejach. Najwięcej jednak trudności sprawia dokładne rozprowadzenie owych specyfików po najdalszych zakamarkach karoserii. Dobrym rozwiązaniem w zakresie profilaktyki jest preparat rustcheckcorolon.pl. Skuteczność owego środka polega na tym, że ma on zdolność penetrowania takich miejsc jak profile zamknięte czy też łączenia. Eliminuje on wilgoć i tworzy barierę izolującą metal. Autoryzowane warsztaty rustcheckcorolon.pl świadczą kompleksowe usługi w zakresie izolacji nadwozia przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. W punktach tych fachowcy będą najlepiej wiedzieć jak przeprowadzić zabieg ochronny, aby nasz samochód najbardziej na nim zyskał.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana