Artykuł sponsorowany

Nowoczesne metody zarządzania asortymentem

Nowoczesne metody zarządzania asortymentem

Każdego roku na rynku powstają nowe firmy zajmujące się sprzedażą różnego rodzaju produktów. W zależności od skali działania przedsiębiorstwa ilość towarów może być mniejsza lub większa. Bez względu jednak na wielkość asortymentu, ważne jest właściwe nim zarządzanie. Właśnie w tym zakresie pomocne okazują się usługi merchandisingowe, które obejmują m.in. nowoczesne zarządzanie produktami. Czym są i na czym polegają? Sprawdź poniżej.

Zarządzanie asortymentem – co jest ważne?

Przedsiębiorstwa rozpoczynające działalność w głównej mierze zwracają uwagę na wykreowanie odpowiedniego wizerunku marki, tak by był on spójny z oferowanymi produktami. Dbają o ich odpowiednią prezentację, układ sklepu czy komunikację rynkową, jednak zapominają, że kluczem do sukcesu jest prawidłowe zarządzanie produktem. Dlaczego?

- Zarządzanie produktami jest obecnie elementem strategii sprzedażowej i marketingowej. Pozwala ono bowiem rozwijać towary obecne na rynku i dopasowywać je do potrzeb klientów, a w konsekwencji poprawić wyniki sprzedaży i zyski przedsiębiorstwa

– wyjaśnia ekspert z firmy EMBI MARKETING Sp. z o.o.

Ważne jest nie tylko jednostkowe podejście do towaru, ale też szersze zarządzanie całym asortymentem. W tym zakresie warto skupić się na:

  • liczbie oferowanych produktów,
  • średniej cenie towaru,
  • regularnym wprowadzaniu nowości,
  • zgodności produktów z opisem ich wykorzystania,
  • dostępnością towaru w różnych punktach.

Jak odpowiednio zarządzać asortymentem?

Zarządzanie asortymentem obejmuje wiele aspektów. Jednym z nich jest jego zagospodarowanie na półkach sklepowych. W tym zakresie kluczową rolę odgrywa maksymalne wykorzystanie powierzchni handlowej, przy jednoczesnym zadbaniu o odpowiednie posegregowanie produktów pod względem kategorii i ich przeznaczenia. Jakie korzyści można uzyskać? Klienci bez względu na rodzaj placówki tej samej marki, w której robią zakupy, będą doskonale wiedzieć, gdzie znaleźć interesujący ich produkt. Warto pamiętać, że łatwość wykonywania zakupów jest dla nich kluczowa i często decyduje o regularnym korzystaniu z oferty danej firmy.

Zarządzanie asortymentem obejmuje również współpracę z sieciami handlowymi odpowiedzialnymi za prawidłową dystrybucję towaru. Ta część całego procesu również ma wpływ na ostateczne wyniki finansowe firmy. Warto zadbać o prawidłowe wyeksponowanie produktów, tak by przyciągały uwagę klientów, a tym samym częściej były przez nich wybierane.

Dopilnowanie wszystkich działań w zakresie zarządzania asortymentem nie jest łatwe, stąd coraz częściej przedsiębiorcy korzystają z usług merchandisingowych i pomocy specjalistów, którzy odpowiadają tylko za ten zakres działań.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.