Naprawa agregatów malarskich. Najczęstsze awarie
Agregaty malarskie ułatwiają życie. Gdyby nie one, malowanie dużych powierzchni trwałoby wieki. Tradycyjne pędzle i wałki są również niezbędne, ale w pracach na większą skalę – męczące. Dlatego właśnie z agregatów korzystają prawdziwe profesjonalne ekipy budowlane, a nawet osoby prywatne. Co jednak, jeśli dojdzie do awarii takiego sprzętu? Co może być przyczyną – i co robić dalej?
Najczęstsze awarie agregatów malarskich
Agregaty są bardzo wszechstronnymi urządzeniami. Są przeznaczone nie tylko do malowania, ale też innych czynności np. tynkowania lub lakierowania. Chociaż ich funkcjonalność jest niezastąpiona, niestety również ulegają awariom.
Warto wiedzieć, że głównym powodem uszkodzeń jest nieodpowiednia konserwacja tego sprzętu. Skutkiem niewłaściwego czyszczenia są zalegające cząsteczki materiału w częściach agregatu. Czasami jednak urządzenie odmawia posłuszeństwa, ponieważ konkretne elementy uległy destrukcji lub są już zużyte. Mogą to być:
- pompa, która jest sercem agregatu,
- tłok,
- filtry pompy,
- uszczelki,
- zawory,
- dysze,
- a nawet obudowa.
Naprawa agregatów malarskich sprowadza się najpierw do odnalezienia źródła problemu. Zawory mogły ulec korozji, pistolet zanieczyszczeniu, a filtry zapchaniu przez brud. Do tego uszczelki gumowe często się starzeją. Koniec końców agregat może nie działać wcale, nie zasysać farby, nie generować odpowiedniego ciśnienia albo przerywać pracę. Co gorsza – naprawa na własną rękę z reguły przysporzy jeszcze więcej kłopotów. Co więc zrobić w takich sytuacjach?
Naprawa agregatów malarskich
W przypadku awarii zgłoś się do profesjonalnej ekipy. Specjaliści szybko odnajdą źródło problemu, zajmując się nawet poważnymi usterkami. Warto stawiać na sprawdzone firmy, takie jak F.U.H. „PAGAT” Tomasz Watral, które oferują bardzo atrakcyjne ceny za naprawy i czyszczenie sprzętu. Ponadto są często upoważnione do realizacji gwarancyjnych napraw.
Specjaliści uczulają, aby zawsze dbać o agregat. Pamiętaj, że brak regularnego czyszczenia zwiększa ryzyko uszkodzenia nawet o 70%. Po każdej pracy trzeba go dokładnie oczyścić. Należy to robić z użyciem cieczy, na bazie której była wykonana farba. W ten sposób zawory, wąż, pistolet, filtry i inne elementy nie będą obciążone resztkami materiału.
Jeśli zaś wiesz, że sprzęt nie będzie używany dłuższy czas, zakonserwuj go specjalistycznym płynem. W sklepach możesz go nabyć za przysłowiowe grosze. Za jego pomocą uszczelki i zawory zostaną odpowiednio nasmarowane, co ułatwi rozpoczęcie pracy po długim przestoju. W ten sposób skutecznie zapobiegniesz usterkom.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana