Artykuł sponsorowany

Najnowsze trendy na globalnym rynku motoryzacyjnym

Najnowsze trendy na globalnym rynku motoryzacyjnym
Motoryzacja, podobnie jak każda inna dziedzina technologii przeżywa w ostatnim okresie bardzo intensywny rozwój. W przeciągu następnych latach prawdopodobnie będziemy świadkami niejednej rewolucji związanej z transportem samochodowym. Obecnie największe zmiany obserwujemy w wykorzystaniu alternatywnych źródeł energii oraz nowoczesnych systemach bezpieczeństwa.

Wodór, prąd i hybryda

Wbrew powszechnemu przekonaniu silniki napędzane energią elektryczną nie są niczym nowym. Wręcz przeciwnie – to z nimi związane są początki motoryzacji. To właśnie samochód wyposażony w silnik elektryczny jako pierwszy przekroczył granicę prędkości 100 kilometrów na godzinę – miało to miejsce pod Paryżem w roku 1899. Niestety, ze względów wysokich kosztów produkcji i eksploatacji silniki elektryczne na początku XX wieku zaczęły przegrywać z silnikami benzynowymi, które z czasem – ze względu na bardzo intensywne rozwijanie tej technologii – zaczęły dorównywać im pod względem osiągów. Obecnie idea elektrycznych samochodów spotyka się z coraz większym uznaniem. Spowodowane jest to z jednej strony coraz wyższymi cenami paliw, z drugiej zaś rosnącą świadomością na temat ochrony środowiska naturalnego. Silniki elektryczne pracują cicho, mają znakomite osiągi i nie produkują spalin, lecz ich koszty i konserwacja są bardzo dużym obciążeniem finansowym. Rozwiązaniem, który pozwala zmniejszyć te koszty są silniki hybrydowe, łączące w sobie zalety silników spalinowych i elektrycznych. Umożliwiają one w razie potrzeby – np. podczas jazdy w mieście – przełączyć się z jazdy na benzynie na napęd elektryczny. Liderem rozwiązań hybrydowych jest obecnie Toyota, która w 1997 roku wprowadziła do produkcji pierwszy model z tym napędem – Toyotę Prius. Modele Toyoty o napędzie hybrydowym znajdziemy w ofercie firmy Toyota Centrum Wrocław. W 2015 roku Toyota znowu zaskoczyła rynek, wprowadzając model Mirai – pierwszy seryjnie produkowany model z napędem wodorowym. Jego zalety to – podobnie jak w przypadku silników elektrycznych – zerowa emisja spalin i duże osiągi, połączone w dodatku z wygodną obsługą. Zatankowanie auta wodorem do pełna trwa zaledwie cztery minuty. Za przykładem Toyoty idą inne znane marki, np. Chevrolet, Opel i Renault.

Bezpieczeństwo

Kierowcy cenią sobie nie tylko osiągi, ale również bezpieczeństwo w trakcie jazdy. W celu zaspokojenia tej potrzeby producenci wprowadzają do swoich modeli wiele nowych rozwiązań technologicznych, mających na celu uniknięcie wypadków drogowych lub zminimalizowanie ich konsekwencji. Samochody wyposażane są w kamery, czujniki oraz oprogramowanie, analizujące bieżące informacje o sytuacji na drodze – dzięki temu auto może odpowiednio zareagować na zbliżające się zagrożenie zanim kierowca będzie w stanie w ogóle je zauważyć. Systemy bezpieczeństwa odpowiedzialne są między innymi za obniżanie prędkości pojazdu w sytuacjach niebezpiecznych, wspomaganie hamowania, zapobieganie niezamierzonym zmiano pasa ruchu, a nawet kontrolę świateł samochodowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.