Artykuł sponsorowany

Najczęstsze usterki wykrywane przy odbiorze mieszkania

Najczęstsze usterki wykrywane przy odbiorze mieszkania

Odbiór mieszkania to przeważnie najprzyjemniejszy moment transakcji, ponieważ wreszcie można rozpocząć przeprowadzkę i wykonać pierwsze prace. Zdarza się jednak tak, że nabywca zauważy usterki, na które wcześniej nie zwrócił uwagi. Wiele osób nie wie, co w takiej sytuacji należy robić. Przeczytaj, jakie defekty zdarzają się najczęściej przy odbiorze mieszkania.

Co należy sprawdzić?

Podczas ostatniej kontroli powinniśmy dokładnie zbadać każdy kąt. Częstymi defektami są pęknięcia na ścianach, które sugerują nieprawidłowe położenie tynków lub ścian nośnych i działowych. Zdarza się, że przy oknie słychać świsty lub po prostu jest wyczuwalny przelot powietrza z zewnątrz. Może to oznaczać, że okno jest niepoprawnie osadzone. Warto także otworzyć skrzydła okienne, by sprawdzić, czy nie ocierają o ościeżnicę. Tak samo należy postąpić z drzwiami. Jeśli nie zwrócimy na to uwagi, po pewnym czasie będą zamykać się coraz ciężej. Po ostatnich remontach mogą pozostać także nieczystości w postaci chlapnięć farby, dziur w ścianach, zaschniętego tynku na podłodze itp.

Przygotuj się do odbioru

Powinniśmy sprawdzić wykończenie podłogi, jej poziom oraz pion ścian. Zaniedbanie tego elementu poskutkuje tym, że każdy mebel będzie się chwiał. Podczas odbioru zakupionego mieszkania najlepiej mieć ze sobą metrówkę i poziomicę. Bardzo ważne jest także zbadanie, czy media działają bez zarzutu. Zbyt wolno spływająca woda w wannie lub brodziku może oznaczać za mały spad w rurze odpływowej. Spadek powinien być także zachowany na balkonie, by woda nie gromadziła się pod ścianą. Wentylację sprawdza się za pomocą zapalonej zapałki lub płomienia na kawałku papieru. Ciąg otworu wentylacyjnego powinien przyciągać palący się płomień. Jeśli to zaniedbamy, w łazience może powstawać zbyt duża wilgoć, zaś w kuchni zapachy nie będą odpowiednio odprowadzane.

Jak postępować w przypadku znalezienia usterek?

Jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy na temat prac wykończeniowych, powinniśmy skorzystać z pomocy kogoś, kto się na tym zna. Może to być znajomy pracujący w budowlance lub po prostu rzeczoznawca, który odpłatnie podejmie się tego zadania.  W przypadku, gdy wystąpią rażące usterki, należy je wypisać w protokole odbioru. Wskazujemy znalezione wady, a wtedy deweloper ma obowiązek przeprowadzić stosowne naprawy.

Pracownik z EKO-BUD Deweloper tłumaczy: Sprzedawca ma 14 dni na doręczenie oświadczenia o uznaniu wad lub odmowie ich uznania wraz ze wskazaniem przyczyn. W ciągu 30 dni od podpisania protokołu powinien usunąć wskazane wady.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.