Artykuł sponsorowany

Najczęstsze przyczyny awarii kserokopiarek

Najczęstsze przyczyny awarii kserokopiarek
  Kserokopiarki obecne są w praktycznie każdej dużej firmie – im częściej są wykorzystywane, tym większe ryzyko, że w końcu odmówią posłuszeństwa. Najczęściej awaria jest wynikiem nie niskiej jakości urządzenia, lecz jego nieprawidłowego użytkowania. W poniższym tekście omówimy, jakie czynniki mogą spowodować, że kserokopiarka odmówi posłuszeństwa i co zrobić, aby ich uniknąć.

Zacięcie papieru

Kłopoty z przyciętym arkuszem papieru, który blokuje całą pracę urządzenia zdarzają się bardzo często. Najczęstszą przyczyną jest używanie nieodpowiedniego rodzaju papieru – np. arkuszy o zbyt dużej powierzchni, bądź zbyt grubych – jak również nieprawidłowe ułożenie papieru w kasecie.
- Uzupełniając papier w urządzeniu należy zwrócić pilną uwagę, ile kartek wkładamy – mówi specjalista firmy Arso Serwis - lepiej włożyć mniej i na bieżąco uzupełniać stan, niż włożyć zbyt dużo i co chwilę mieć problem z przyciętą kartką. Zacięty papier nie powinien być wyrywany na siłę, bowiem skończy się to jego rozerwaniem, lecz usunąć z drugiej strony. W ostateczności należy wezwać pomoc techniczną.

Zanieczyszczenie urządzenia

Na sprawność kserokopiarki ma również jej czystość – zbyt wysoka wilgoć w otoczeniu, pyły, kurz czy resztki tonera mogą sprawiać, że kserokopiarka zacznie pracować wolniej niż zwykle, a jej praca stanie się głośniejsza. Zanieczyszczenie może również powodować problemy z marszczeniem i zacinaniem się papieru w urządzeniu

Zbyt wysoka temperatura

Urządzenia elektroniczne potrzebują odpowiednio niskiej temperatury, aby pracować wydajnie – jeśli w otoczeniu jest zbyt ciepło, mogą one działać wadliwie bądź w ogóle się wyłączać. Nie inaczej jest w przypadku kserokopiarek, które powinny mieć czas, żeby się schłodzić między wykonywaniem kolejnych poleceń. Jeśli kserokopiarka się przegrzewa, na jej wyświetlaczu znajdziemy odpowiednie powiadomienie.

Problemy z tonerem

Jeśli wydruki otrzymywane z urządzenia są nieczytelne, może to oznaczać problem z tonerem – jego nadmiernym użyciem bądź nieprawidłowym zamontowaniem. Zanim wezwiemy serwisanta warto upewnić się, że toner nie wymaga wymiany i czy umieściliśmy go odpowiednio wewnątrz urządzenia. Przyczyną niskiej jakości wydruków może być również uszkodzenia głowicy lub lasera – wtedy niezbędna będzie pomoc fachowca.

Nieprawidłowe ustawienia

Niska jakość wydruku może być zasługą nieprawidłowych ustawień urządzenia, np. zbyt wysokich lub zbyt niski poziomów jasności. Warto w takiej sytuacji przywrócić domyślne ustawienia.

Niewłaściwie użytkowanie urządzenia

Bardzo częstym błędem jest użytkowanie kserokopiarki z otwartą pokrywą – efektem tego jest nadmierne zużywanie tonera. Zanim stwierdzimy, że zakupiony przez nas toner jest niskiej jakości, warto sprawdzić, w jaki sposób wykorzystywana jest kserokopiarka.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.