Artykuł sponsorowany

Na czym polega usługa RPO?

Na czym polega usługa RPO?

Pozyskiwanie i zatrudnianie pracowników to ogromne wyzwanie i bardzo ważny obszar wpływający na funkcjonowanie i rozwój organizacji. Zdając sobie z tego sprawę, coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zlecenie procesu rekrutacji wyspecjalizowanym zewnętrznym podmiotom – agencjom rekrutacyjnym i HR. Jedną z form takiej współpracy jest usługa RPO, czyli outsourcing procesu rekrutacyjnego.

Czym jest Recruitment Process Outsourcing? 

Recruitment Process Outsourcing (RPO) to usługa polegająca na powierzeniu zarządzania procesem selekcji i zatrudniania pracowników zewnętrznemu podmiotowi, czyli dostawcy RPO. Cały proces rekrutacji lub jego część przekazuje się zewnętrznemu doradcy, który staje się partnerem i ważną częścią firmy. RPO wyróżnia bowiem fakt, że dostarczająca je agencja oferuje tę usługę na wyłączność – inaczej niż w przypadku typowego outsourcingu. 

Jak Recruitment Process Outsourcing wygląda w praktyce? Zapytaliśmy o to w zapewniającej takie usługi agencji rekrutacyjnej Verita HR w Warszawie:

RPO to kompleksowe zarządzanie rekrutacją na zlecenie klienta, obejmujące tworzenie strategii rekrutacyjnej, jej realizację oraz stałe podnoszenie efektywności całego procesu. Nastawiamy się na długofalową współpracę, której model dopasowujemy do indywidualnych potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa czy organizacji. Do firm naszych klientów możemy delegować zarówno jednego rekrutera, jak i kilkunastoosobowy zespół specjalistów, którzy poświęcają im 100 procent swojego czasu i zaangażowania. Jesteśmy w stanie zarówno całkowicie wziąć na swoje barki rekrutację pracowników, jak i pełnić rolę eksperta i doradcy ściśle współdziałającego z działem HR zleceniodawców.

Jakie zalety ma korzystanie z RPO dla firm? 

Outsourcing procesu rekrutacyjnego przynosi wdrażającym go firmom wiele korzyści. Do najważniejszych z nich należą:

  • znacząca redukcja kosztów rekrutacji;
  • podniesienie jakości procesu zatrudniania;
  • stały dostęp na wyłączność do ekspertów w dziedzinie rekrutacji, ich wiedzy i doświadczenia;
  • profesjonalne planowanie rekrutacji od podstaw;
  • ujednolicenie procedur i wdrożenie nowoczesnych narzędzi;
  • wyraźne skrócenie czasu trwania rekrutacji i jej większa efektywność;
  • dostęp do bazy kandydatów dostawcy RPO;
  • możliwość skorzystania z headhuntingu;
  • raportowanie przebiegu rekrutacji i tworzenie analiz rynkowych przez dostawcę RPO;
  • przerzucenie odpowiedzialności za jakość pracy zespołu rekrutacji oraz kosztów jego zatrudnienia na zewnętrzny podmiot.

Mówiąc krótko, zlecenie procesu zatrudniania firmie świadczącej usługi RPO przekłada się na podniesienie jego skuteczności i optymalizację kosztów. To z kolei podnosi konkurencyjność firmy na rynku i umożliwia jej dalszy rozwój bez obaw o nieobsadzone wakaty lub nieudane rekrutacje skutkujące brakiem rąk do pracy w okresie wzmożonej działalności czy intensywnej rozbudowy.

Dla kogo przeznaczony jest outsourcing procesu rekrutacyjnego? 

Korzystanie z usług dostawcy RPO sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku firm o dużym zapotrzebowaniu na nowych pracowników, które może wynikać na przykład z konieczności rozbudowy organizacji i tworzenia nowych działów czy filii, dużej rotacji pracowników w danej branży, szybkiego rozwoju firmy lub przyjęcia zlecenia, do realizacji którego niezbędne będzie zatrudnienie specjalistów o określonych kompetencjach w konkretnych ramach czasowych.

Outsourcing procesu rekrutacyjnego zlecają zatem zarówno duże firmy, takie jak banki i korporacje, jak i mniejsze podmioty. Przykładowo zagraniczna firma wchodząca na polski rynek może zlecić takie usługi firmie rekrutującej oferującej RPO w Warszawie czy Krakowie. Dzięki temu znacznie szybciej i łatwiej pozyska wartościowych pracowników, niż gdyby miała zajmować się procesami rekrutacji na własną rękę. Eksperci zewnętrznej agencji podzielą się z działem HR swoim know-how i wiedzą dotyczącą polskiego rynku pracowników, nawiązując z nim ścisłą współpracę. RPO to zatem bezcenne narzędzie dla organizacji planujących ekspansję na zagraniczne rynki, budowę nowych struktur czy mających problemy z zapełnieniem wakatów lub dużą rotacją na określonych stanowiskach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.