Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy transportowej?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy transportowej?
Wybierając firmę transportową, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Dobrze wybrany przewoźnik daje większą pewność, że towar zostanie bezpiecznie dostarczony na czas i że zapłacimy za dobrze wykonaną usługę. Jakie warunki powinna spełniać idealna firma transportowa? Czym kierować się przy jej wyborze? Najpierw musisz określić swoje potrzeby. Po dokładnym przemyśleniu swoich wymagań, łatwiej będzie znaleźć firmę specjalizującą się w przewożeniu określonych towarów. Zastanów się, z jaką częstotliwością chcesz transportować, dokąd i w jakim czasie. Liczy się także charakter samego towaru – czy potrzebna będzie np. firma zapewniająca  transport specjalistyczny ADR, czyli przewóz materiałów niebezpiecznych? W każdym przypadku, na samym początku określ swoje oczekiwania względem spedytora. Dzięki temu szybciej znajdziesz wyspecjalizowanego przewoźnika, który wpisze się w twoje potrzeby i zapewni wysoki poziom usług. Istotne jest również podejście do klienta. Jeżeli pierwszy raz korzystamy z usług jakiejś firmy, zwróćmy uwagę na sposób komunikowania się i łatwość nawiązywania kontaktu. Nieodpowiadanie na telefony i maile to sygnał ostrzegawczy – jeżeli mamy problem z dodzwonieniem się do spedytora, powinniśmy dobrze przemyśleć swój wybór. Warto kierować się również opiniami znalezionymi w sieci, choć pamiętajmy, że nie zawsze będą zgodne z prawdą. Na pewno pewną miarą jakości usług danej firmy są lata jej funkcjonowania. Jeżeli istnieje od lat, musi zapewniać satysfakcjonujący zakres usług, ponieważ obecnie konkurencja na polskim rynku transportowym jest bardzo duża.

Doświadczenie i kontakt z klientem

Innym wyznacznikiem, którym kierują się osoby poszukujące firmy transportowej, są ceny. Niestety, tutaj wszystko zależy od naszych wymagań i podejścia. Nie warto kierować się wyłącznie niską ceną, ponieważ ta nieco wyższa daje nam większą gwarancję, że towar zostanie dostarczony na miejsce bezpiecznie i na czas. Tego typu usługi generują duże koszty, więc zbyt niska opłata powinna być dla ciebie kolejnym sygnałem ostrzegawczym. Gdy już wybierzesz odpowiednią firmę, zawsze warto dokładnie przeczytać treść zawieranej z nią umowy, zwłaszcza punkty dotyczące odpowiedzialności za towar, czy ewentualne opóźnienia. Wieloletnia obecność na rynku to jeden z istotniejszych wyznaczników. Dzięki temu wiemy, że firma transportowa posiada rozbudowaną sieć kontaktów, a także większe doświadczenie w rozwiązywaniu problemów napotykanych w trakcie przewozu. Innym istotnym elementem, który musi wyróżniać dobrego spedytora, jest kompleksowość usług – czy zapewnia magazynowanie towaru, załadunek i rozładunek, ubezpieczenie? Warto dowiedzieć się również, jakie są kompetencje zatrudnianych przez firmę pracowników. Czy w jej szeregach znajdują się specjaliści od prawa międzynarodowego, logistyki albo magazynowania? Odpowiedzi na te pytania można szukać na stronie danej firmy, a jeżeli ich na niej nie ma, najlepiej zadzwonić i zapytać bezpośrednio u przewoźnika.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.