Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę podczas zakupu drukarki?

Na co zwracać uwagę podczas zakupu drukarki?

Drukarka to sprzęt niezbędny w niemal każdym biurze – przyda się również nieraz w wielu domach. Oferta producentów jest jednak bardzo szeroka, a każdy produkt reklamowany jest jako doskonały – dlatego też niezwykle trudno podjąć ostateczną decyzję co do zakupu. Na co powinniśmy zwrócić uwagę, żeby mieć pewność, że dobrze zainwestowaliśmy nasze pieniądze?

Do domu czy do biura?

Zanim zakupimy drukarkę, zastanówmy się do jakich celów będziemy jej używać. Czy ma to być drukarka domowa, z której korzystać będziemy sporadycznie, ale oczekujemy wysokiej jakości wydruków, takich jak kolorowe zdjęcia, czy może nasz nowy nabytek stanie w biurze, gdzie codziennie będzie musiał drukować od kilku do nawet kilkudziesięciu arkuszy tekstu. Odpowiedź na to pytanie będzie determinowała nasze dalsze wybory, a to, jaki sprzęt wybierzemy, wpłynie znacząco na jego koszty eksploatacji.

Laser czy atrament?

Druk laserowy i atramentowy to dwie główne technologie otrzymywania wydruków. To, którą wybierzemy powinno zależeć od tego, jak zamierzamy wykorzystywać drukarkę. Zazwyczaj przyjmuje się, że druk laserowy przeznaczony jest głównie do druku materiałów tekstowych, dokumentów, faktur etc. – nie wymagają one bowiem bardzo dużej jakości, bardziej istotna jest wydajność urządzenia. Do druku kolorowych obrazów i zdjęć lepszym wyborem będą drukarki atramentowe, które są mniej wydajne, jednak gwarantują wyższą jakość wydruku.

Kolor czy czerń i biel?

Kolejnym ważnym aspektem, który należy przemyśleć, przed kupnem drukarki, jest kolorystyka wydruków – czy mają one być utrzymane wyłącznie w palecie monochromatycznej czy może w pełni kolorów? Pytanie jest zasadne z punktu widzenia kosztów eksploatacji – drukarki czarno-białe są tańsze, bo wymagają jedynie czarnego tuszu. Z drugiej strony znajdą one zastosowanie wyłącznie w druku dokumentów, sprawdzą się tylko w sytuacji, kiedy nie planujemy używać drukarki do innego rodzaju wydruków.

Parametry pracy

Takie jak maksymalna wydajność.

- Przyjmuje się, że do sporadycznego, domowego użytku wystarczająca wartość to od 3 do 10 arkuszy na minutę – mówi przedstawiciel firmy HiCopy - W dużych firmach, gdzie ilość wytwarzanych dokumentów jest znacznie większa wydajność drukarki powinna wynosić powyżej 40 arkuszy na minutę. Z kolei dla jakość wydruku ważne jest, do jakiego papieru przystosowana jest drukarka. Warto pamiętać, że im wyższa gramatura papieru, tym lepszej jakości wydruk otrzymamy – nie wszystkie drukarki są przystosowane do druku na papierze o gramaturze 200g/m2.

Stacjonarna czy mobilna?

Na rynku od jakiegoś czasu dostępne są drukarki mobilne – mniejsze i nieco lżejsze od standardowych, zasilane przy pomocy wbudowanego akumulatora. Rozwiązanie to jest wygodne dla podróżujących fotografów, handlowców, projektantów i innych zawodów. Drukarki stacjonarne zazwyczaj jednak gwarantują lepsze parametry pracy i są wygodniejsze, jeśli nie potrzebujemy drukować plików w drodze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.