Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę, kupując olej do samochodu

Na co zwracać uwagę, kupując olej do samochodu
Olej jest bardzo ważnym płynem w samochodzie. Chroni przed nadmiernym tarciem, które mogłoby skutkować przegrzaniem i „śmiercią” silnika. Rynek oferuje nam wiele typów olejów. Jak wybrać ten, który najlepiej będzie współpracował z silnikiem naszego auta oraz z naszym stylem jazdy? Dowiedz się, jakie kryteria są ważne przy wyborze oleju samochodowego.

Sprawdzaj zalecenia producentów auta!

Producenci aut wiedzą najlepiej, jaki olej będzie dobry do danego silnika. Dlatego to, jaki olej jest polecany do danego modelu, powinno być kluczowe przy decyzji o zakupie tego płynu. Producenci samochodów i olejów silnikowych posługują się tzw. aprobatami – jeżeli numer aprobaty jest zgodny na opakowaniu oleju oraz w instrukcji auta, możemy śmiało po niego sięgać. Ale uwaga! W obrębie jednej marki produkuje się samochody z bardzo rozmaitymi jednostkami silnikowymi. Oleje są aprobowane precyzyjnie do danego typu silnika. Informacja o tym, że np. olej nadaje się do samochodów marki Fiat, jest niewystarczająca!

Syntetyczny, półsyntetyczny, mineralny – jaka baza olejowa będzie dobra?

Oznaczenie: syntetyczny, półsyntetyczny i mineralny dotyczy bazy olejowej. Oleje syntetyczne mają lepsze parametry termiczne i wytrzymałościowe. Oleje mineralne szybciej tracą właściwości. Jest to istotne dla częstotliwości wymiany oleju – te ostatnie trzeba wymieniać częściej, aby nie narazić silnika na uszkodzenia z przegrzania. Nie należy zapominać o oznaczeniach jakości. Stosowane są dwie klasyfikacje. Pierwsza z nich to API. Przewiduje ona kombinacje liter, gdzie „S” oznacza, że olej nadaje się do silników benzynowych, „C” zaś wskazuje na diesla. Druga litera podpowiada, w jakiej jakości olejem mamy do czynienia – im dalej w alfabecie, tym lepiej. Jeżeli zatem szukamy bardzo dobrego oleju do diesla, potrzebujemy tego oznaczonego CM. Drugie oznaczenie jakości stworzono wg klasyfikacji ACEA. W tym przypadku typ silnika oznacza się literami A – benzynowy, B – diesel, C – diesel z filtrem cząstek stałych. Liczba towarzysząca literze wskazuje na klasę jakości i mieści się w przedziale od 1 do 5. Jeżeli mamy wątpliwości, warto zapytać sprzedawcę. Różne rodzaje olejów silnikowych i profesjonalne doradztwo można znaleźć na www.carwit.pl.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.