Artykuł sponsorowany

Możliwości zastosowania druku UV w branży reklamowej

Możliwości zastosowania druku UV w branży reklamowej

Branża reklamowa wymaga różnych działań w celu polepszenia wyników i zdobycia nowych klientów. Podstawowe zabiegi stanowią nadruki na odmiennych przedmiotach, np. podkładach, etui do telefonu, wykorzystywanych jako gadżety oferowane potencjalnym konsumentom. Do najpopularniejszych metod drukowania należy tzw. druk UV, dający ciekawe efekty i cechujący się mnogością zastosowań.

Czym jest technika druku UV?

Druk UV umożliwia bezpośrednie drukowanie na płaskich, grubych, trudnych do zadrukowania materiałach podkładowych do 40 mm. Nadruki przywierają do zarówno naturalnych, jak i sztucznych tworzyw.

Owa technologia znajduje swoje zastosowanie w reklamie wielkoformatowej. Specjaliści wykorzystują ją do druku na szkle, drewnie (w szczególności płytach meblowych MDF i wiórowych), ceramice, płytach PVC i polipropylenie. Istnieje również możliwość tworzenia grafik na materiałach banerowych i reklam na tekturach, papierach sztywnych, kolorowych folii samoprzylepnych, sztucznej skórze, płótnie, blachach metali ocynkowanych i kolorowych. Przed dostarczeniem projektu do firmy zajmującej się drukiem wielkoformatowym, należy odpowiednio przygotować pliki (rozdzielczość, przestrzeń kolorystyczna).

Podstawowe zalety druku UV

Drukowanie UV zapewnia grafiki wysokiej jakości. Materiały wykorzystywane przy owej technologii doskonale komponują się ze współczesną architekturą, dzięki czemu pasują praktycznie do każdego wnętrza. Druki ultrafioletowe sprawdzą się przy różnych tworzywach. Niektórzy decydują się na eksperymenty i poszukiwanie nowych, niestandardowych materiałów do wydruku. Polska Grupa Reklamowa drukuje przede wszystkim na bannerach, plandekach, foliach samoprzylepnych, papierze i tkaninach.

Druki UV są trwałe, wytrzymałe i stosunkowo odporne na uszkodzenia i czynniki atmosferyczne (wodę, promienie słoneczne, wilgoć). Duża twardość nadruku zapewnia mniejszą podatność na zarysowanie i ścierania grafiki w trakcie użytkowania. Ponadto druki nie wymagają dodatkowego zabezpieczenia lakierami lub laminatami ochronnymi. Odporność nadruków wynika z właściwości tuszu (podczas naświetlenia promieniami UV przekształca się z postaci ciekłego polimeru na cienką warstwę plastiku). Często stosuje się wersję białą, która umożliwia wykonanie grafik na podłożach o dowolnej przezroczystości i kolorze, jednocześnie zachowując dokładne kolory.

Kolejną znaczną zaletą jest krótki czas produkcji wydruku. Grafiki są suche i gotowe do użycia natychmiast po procesie nadrukowania. Nie wymagają suszenia. Można je przycinać, naklejać.

Zastosowanie druku

Technologia druku UV jest szczególnie doceniana przez branżę reklamową. Znajduje jednak zastosowanie także w innych dziedzinach. Może być wykorzystywana do dekorowania wnętrz mieszkań, biur, hoteli. Często sięgają po  nią producenci mebli i właściciele różnych biznesów (do identyfikacji wizualnej firm). Druk UV pojawia się na gadżetach, opakowaniach i podkładkach, czyli bardzo niestandardowych kształtach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.