Artykuł sponsorowany

Mniej gwiazdek, nie znaczy gorzej. W jaki sposób oceniać standardy obiektów hotelowych?

Mniej gwiazdek, nie znaczy gorzej. W jaki sposób oceniać standardy obiektów hotelowych?

Podróżni przy wyborze miejsca na wakacyjny wypoczynek kierują się głównie ilością gwiazdek w danym hotelu. Lubimy się chwalić pobytami all inclusive w wysoko ocenianych apartamentach. Czy hotel trzygwiazdkowy i ten z pięcioma gwiazdkami rzeczywiście tak bardzo się od siebie różnią? Czy warto kierować się tymi oznaczeniami i czy w każdym kraju gwiazdki oznaczają te same standardy?

Czy każdy kraj oferuje ten sam standard?

System gwiazdek nie jest ujednoliconym, międzynarodowym systemem oceny, dlatego też standardy każdego z hoteli różnią się między sobą w zależności od państwa. Ta sama liczba gwiazdek w różnych krajach może oznaczać zupełnie inny zakres usług oraz jakości. Zazwyczaj stosuje się pięciogwiazdkową skalę oceny, jednak są takie kraje, w których skala jest nawet siedmiogwiazdkowa.

Jak przypomina specjalista z hotelu Logos w Gdańsku: „W każdym kraju wysoki standard hotelowy może oznaczać zupełnie co innego. Wpływ na to ma przede wszystkim kultura czy jakość codziennego życia w danym kraju. Co innego będzie luksusem w Kenii, a co innego w Paryżu”. Są także kraje, w których system gwiazdek nie obowiązuje. Dlatego organizując wakacje, nie warto kierować się tylko tym czynnikiem.

Jak wybrać hotel bez pomocy gwiazdek?

Przed rozpoczęciem przeglądania ofert różnych hoteli zróbmy listę rzeczy, na których najbardziej nam zależy w trakcie wyjazdu i sprawdźmy, czy hotel je zapewnia. Na przykład, wybierając się do miejsca położonego nad morzem, najważniejszym dla nas aspektem może być odległość od plaży. Musimy również ustalić, czy będzie to wyjazd z dziećmi, ze znajomymi, a może ze współpracownikami. Na każdy rodzaj podróży należy brać pod uwagę inne aspekty hotelu. Jeśli organizujemy wyjazd służbowy sprawdźmy, czy w hotelu lub okolicy jest możliwość wynajęcia sali konferencyjnej oraz czy hotel oferuje noclegi dla większych grup zorganizowanych. W wyborze noclegu pomocne będą nam opinie o danym miejscu zamieszczone w Internecie, rekomendacje znajomych, czy zdjęcia obiektu. Przed wyjazdem warto sprawdzić także, w jakiej części miasta znajduje się hotel, ponieważ wybierając hotel na obrzeżach miast możemy mieć problem z dojazdem i połączeniem z największymi atrakcjami. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.