Artykuł sponsorowany

Mleczko, balsam czy masło do ciała – co działa najlepiej?

Mleczko, balsam czy masło do ciała – co działa najlepiej?
Zarówno mleczka, balsamy, jak i masła do ciała mają za zadanie nawilżać i regenerować skórę. Kosmetyki te różnią się od siebie przede wszystkim konsystencją, zawartością substancji natłuszczających ciało, a także szybkością wchłaniania. Wybór pomiędzy mleczkiem, balsamem, a masłem do ciała uzależniony jest w głównej mierze od rodzaju i potrzeb skóry. Kosmetyki nawilżające powinny chronić ciało przed utratą wody. Mleczko, balsam i masło do ciała należy stosować regularnie. W przypadku skóry tłustej i normalnej – raz dziennie, najlepiej po kąpieli. Natomiast skórę suchą powinno się nawilżać kosmetykami, co najmniej trzy razy na dobę.

Balsam do ciała

Najpopularniejszymi kosmetykami do nawilżania skóry całego ciała są balsamy. Mają one lekko kremową konsystencję i stosunkowo szybko się wchłaniają, nie pozostawiając na ciele tłustej warstwy. Do skóry suchej, wymagającej szczególnego nawilżenia, zaleca się używanie balsamów marki Eveline. Zawierają one substancje aktywne, m.in.: wyciąg z koziego mleka, olejek z kiełków pszenicy, olejek kokosowy oraz masło Shea. W internetowych drogeriach kosmetycznych można znaleźć różne typy balsamów, w tym: brązujące, wyszczuplające, antycellulitowe, regenerujące i wyszczuplające.

Mleczko do ciała

Charakterystyczną cechą mleczek do ciała jest płynna konsystencja. Tego typu kosmetyki składają się z wody i nawilżających substancji odżywczych. Z racji tego, że mleczka do ciała mają lżejszą formułę od balsamów, szczególnie polecane są posiadaczkom tłustej skóry. Zaletą tych kosmetyków jest to, że szybko się wchłaniają. Najlepiej wybierać produkty, które w swoim składzie mają: mocznik, kwas hialuronowy i olejek migdałowy.

Masło do ciała

Spośród trzech wymienionych kosmetyków nawilżających, masło ma najgęstszą konsystencję. Jest ono produktem szczególnie polecanym osobom zmagającym się z problemem przesuszonej skóry. Zaletą maseł do ciała jest to, że w porównaniu do balsamów i mleczek mają więcej składników odżywczych. Natomiast wśród wad tego typu kosmetyków należy wymienić ich małą wydajność oraz to, że pozostawiają na skórze tłustą warstwę, która może utrzymywać się nawet przez kilka godzin. W drogeriach dostępne są masła o różnych zapachach, m.in.: kakaowym, waniliowym, cytrynowym i oliwkowym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.