Artykuł sponsorowany

Materiały POS (POSM). Co to takiego?

Materiały POS (POSM). Co to takiego?
Materiały POS – inaczej POSM, z angielskiego point of sale materials – są to wszelkiego rodzaju nośniki reklamy stosowanej poza środkami masowego przekazu. Reklamy te są skierowane bezpośrednio do klientów detalicznych, wspierają sprzedaż bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupów lub w pobliżu. Materiały POS możemy podzielić na dwa sposoby: pod względem trwałości lub ze względu na umiejscowienie ich w obrębie sklepu, marketu, czy innego obiektu handlowego. Wyróżniamy materiały twarde, czyli na przykład regały i półki, a także materiały miękkie, takie jak ulotki i innego rodzaju druki. Aby bliżej przyjrzeć się materiałom POS, postaramy się omówić precyzyjniej kilka konkretnych przykładów.

 Displaye i standy reklamowe, owijki paletowe

Displaye oraz standy reklamowe to jedne z najpopularniejszych materiałów POS, które mogą służyć do wyeksponowania właściwie każdego rodzaju produktu. Są atrakcyjne wizualnie i jednocześnie bardzo funkcjonalne, chętnie wybierane jako rodzaj reklamy przy akcjach promocyjnych, szczególnie w dużych sieciowych sklepach. Reklamowe owijki paletowe są produktami, które służą do estetycznej ekspozycji towarów sprzedawanych wprost z palety – mówi nam przedstawiciel firmy LAKMAN z Józefowa. – To także świetny nośnik informacji, na przykład o wyprzedaży, czy promocji, dlatego owijki paletowe najczęściej są wykorzystywane w punktach sprzedaży o dużym natężeniu ruchu. Wyróżniamy w ten sposób dany produkt (lub produkty) spośród innych towarów.

 Kartonowe opakowania i ekspozytory na półki

Opakowania produktów to nie tylko osłona, ale także nośnik informacji. Producenci i sprzedawcy chcą dzięki nim zwrócić uwagę potencjalnych odbiorców – bardzo często to dzięki opakowaniu wybieramy dany produkt, ponieważ wydaje nam się najciekawszy, czy najbardziej solidny. Ciekawym rodzajem opakowań są te kaszerowane, w których łączy się wysokiej jakości druk offsetowy z tekturą. Kolejny przykład materiałów POS to tekturowe ekspozytory na półki, których głównym zadaniem jest prezentacja produktów i przekazywanie podstawowych informacji o nich. W odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym ekspozytorze możemy także umieszczać foldery, czy ulotki. One także same w sobie stanowią materiały POS, podobnie jak na przykład teczki ofertowe. Wszystkie produkty tego typu powinny być ciekawe, estetyczne i wykonane z najwyższej jakości materiałów – tego powinniśmy się trzymać, kiedy decydujemy się na zamówienie materiałów POS. Wybierajmy wyłącznie sprawdzone firmy, które współpracują z fachowcami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.