Artykuł sponsorowany

Marketing funeralny – jak promować usługi pogrzebowe

Marketing funeralny – jak promować usługi pogrzebowe

Choć śmierć i związany z nią pogrzeb jest nieodłącznym elementem w życiu każdego człowieka, niezwykle rzadko się o nich rozmawia. To samo dotyczy usług pogrzebowych. Korzystamy z nich, jednak nadal są one dla klienta nie do końca zrozumiałe. Można się więc domyślić, jak trudno jest zajmować się promocją przedsiębiorstw pogrzebowych. Z pomocą przychodzi marketing funeralny, który opiera się na jak najbliższym, ale taktownym kontakcie z klientem. Podpowiadamy, jakie ma zastosowanie w branży pogrzebowej.

Czym tak naprawdę charakteryzuje się marketing funeralny?

Jak każdy inny typ tej dziedziny, marketing funeralny ma za zadanie szczegółowo poznać potrzeby i oczekiwania klientów. Warto jednak zaznaczyć, że reklamowanie usług pogrzebowych jest niezwykle rozciągnięte w czasie i nie daje żadnej gwarancji, że przyciągnie wielu nowych klientów. Jak tłumaczą specjaliści z zakładu pogrzebowego MPUK: ,,Nikt z nas tak naprawdę nie wie, kiedy umrze. Nie zastanawiamy się również nad samą ideą śmierci, ponieważ ona nas przeraża. Z tego właśnie powodu niewiele osób wykazuje zainteresowanie usługami pogrzebowymi i planuje ostatnie pożegnanie za życia’’. Marketing funeralny jest niezwykle trudny i problematyczny. Jego głównym celem jest dotarcie do klienta w sposób konkretny, ale zarazem jak najbardziej taktowny. Jest to spowodowane oczywiście tym, że nikt z nas w obliczu śmierci bliskiej osoby nie ma ochoty ani siły na odbiór jakichkolwiek reklam, nawet jeśli chodzi o usługi pogrzebowe.

W jaki sposób skutecznie realizować marketing funeralny?

Choć reklamowanie usług pogrzebowych nie jest łatwe, może przynieść przedsiębiorstwu naprawdę wysokie zyski. Warto jednak pamiętać przede wszystkim o tym, że bliscy zmarłej osoby potrzebują okazania im cierpliwości i zrozumienia. Z drugiej strony – osoba proponująca usługi pogrzebowe nie może być zbyt natarczywa lub opłakiwać zmarłego razem z jego rodziną. Może to sprawić, że przedsiębiorca zostanie odebrany, jako osoba nieczuła, nastawiona tylko i wyłącznie na zyski. W celu reklamowania swej firmy warto prowadzić ciekawą stronę internetową lub bloga, na którym będzie się nie tylko przedstawiać swoje usługi, ale też pisać porady na tematy związane z pochówkiem i śmiercią. Dzięki temu klient będzie miał świadomość, że zawsze może zwrócić się o pomoc do przedstawiciela firmy. Choć marketing funeralny jest możliwy na wszelkich płaszczyznach- powinien być przede wszystkim dyskretny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.