Artykuł sponsorowany

Lokal usługowy — jak go urządzić

Lokal usługowy — jak go urządzić

Profesjonalizm i jakość usług to coś, co sprawia, że klienci wracają do Twojej firmy. Olbrzymie znaczenie, zwłaszcza w przypadku klientów, którzy wchodzą do lokalu pierwszy raz, ma jego wygląd. Elegancko i funkcjonalnie zaprojektowana przestrzeń zachęca do kolejnych wizyt i skorzystania z usług lub zrobienia zakupów.

Konkurencja na rynku jest duża, dlatego zadbaj o to, by wystrój lokalu, w którym obsługujesz klientów, wyróżniał Cię na tle firm z tej samej branży. Wybierz ciekawe wykończenie ścian, wygodne meble do poczekalni, ale także ladę recepcyjną, za którą będą pracowały osoby odpowiedzialne za obsługę klientów.

Stwórz aranżację, która będzie spójna z Twoim logo

Stanowiska do obsługi klientów zawsze powinny stać frontem do klienta. Takie ustawienie lady recepcyjnej jest nie tylko sygnałem, że w każdej chwili może przyjść, zadać pytania i skorzystać z usług, ale także pozwala na eksponowanie firmowego logo.

Przy zamawianiu lady recepcyjnej można bowiem zlecić umieszczenie grafiki czy hasła na przedniej ścianie mebla. Klient nie będzie miał żadnych wątpliwości, do jakiej firmy dotarł, a jednocześnie, widząc logo wielokrotnie, zapamięta je i będzie pozytywnie kojarzył Twoje przedsiębiorstwo.

lada recepcyjna

Materiały do tworzenia lad usługowych

Warto pamiętać, że same materiały do tworzenia mebli biurowych są różnorodne, dlatego można je dobrać nawet do kompletnego pomysłu na projekt wizualizacji.

W wielu firmach związanych z szeroko pojętym prawem stosuje się np. naturalne drewno albo lżejsze materiały w okleinie, dzięki czemu lada recepcyjna wygląda jak bardzo klasyczny mebel.

W salonach fryzjerskich i kosmetycznych powodzeniem cieszą się lady biurowe wykonane w stylu glamour, z wysokim połyskiem, wykończone w czerni, złocie, fiolecie.

W przedsiębiorstwach z branży hi-tech można ustawić ladę recepcyjną o futurystycznym kształcie. Pozwalają na to między innymi płyty melaminowane. To nowoczesny materiał, który powstaje w wyniku połączenia surowej płyty wiórowej lub płyty MDF z ozdobną warstwą pokrytą żywicą termoutwardzalną. Dzięki temu lada jest idealnie gładka, przyjemna w dotyku i może mieć różnorodne kształty.

To, że lady biurowe są produkowane z bardzo różnych materiałów, umożliwia wykonanie ich w dowolnej kolorystyce. Jeśli w logo Twojej firmy króluje jakaś konkretna barwa, również lada może być kolorowa lub mieć jedynie barwne akcenty.

Miejsce do wygodnej pracy

Nie bez znaczenia jest także to, co ukryte za frontem i pod blatem lady biurowej. Nie można bowiem zapominać, że za ladą pracują ludzie, którzy powinni mieć wygodną przestrzeń do obsługi klientów.

Zamawiając ladę do recepcji, możesz określić szerokość i długość blatu, liczbę szuflad, schowków, przegródek na klucze czy dokumenty, a nawet zapewnić miejsce do ekspozycji towarów. W salonie z branży beauty mogą to być kosmetyki, a w biurze podróży – foldery z propozycją wycieczek.

Przygotuj przestrzeń dla klientów

Niezwykle ważne jest, aby w lokalu usługowym goście czuli się bezpiecznie i komfortowo. Pomieszczenie powinno być dobrze doświetlone, a wszelkie bariery takie jak progi, zbędne przepierzenia i ścianki usunięte. Dzięki temu każdy klient będzie miał wrażenie większej przestrzeni, nawet w niewielkim lokalu.

Oprócz tego, że lokal powinien być czysty i uporządkowany, musi mieć wydzielone miejsce, w którym klient może usiąść, jeśli czeka na umówioną wizytę. W zależności od tego, jakie usługi oferujesz, pomyśl o tym, czy nie przyda się miękka sofa albo krzesła, czy klienci nie potrzebują stolika lub kontuaru, by wypisać dokumenty albo ankietę.

Jeśli klient musi spędzić więcej czasu przy ladzie recepcyjnej, niż tylko podczas anonsowania swojej wizyty lub pytania o cenę, stwórz mu miejsce do siedzenia przy ladzie. Klient poczuje się zaproszony do dłuższej dyskusji.

W salonie fryzjerskim wystarczy, że klient spyta o cenę usługi, umówi się na wizytę, a po niej zapłaci. Dlatego można przyjąć, że nie musi siedzieć przy blacie lady recepcyjnej. Jeśli jednak prowadzisz kancelarię prawną, sprzedajesz wycieczki zagraniczne albo mieszkania, klient spędzi kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt godzin, wypytując o szczegóły oferty i podpisując ewentualną umowę. Trudno wyobrazić sobie, by w firmie przyjaznej klientom robił to, stojąc.

Lada sklepowa to wygodna przestrzeń pracy i obsługi

Nowoczesne recepcje można wykorzystać właściwie w każdym lokalu. Ich budowa nie jest standaryzowana. Zamawiając ladę recepcyjną, należy podać wiele szczegółów dotyczących formy działalności, liczby przyjmowanych dziennie klientów, liczby pracowników i rodzaju pracy, jaki wykonują.

Projektant mebli biurowych uwzględni je, przygotowując wstępny rysunek lady recepcyjnej. Na tym etapie możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie lady, wybranie ilości szafek czy przegródek, porównanie wyglądu bardzo różnych lad sklepowych, które producent wykonuje na zlecenie.

Recepcje na wymiar lepiej sprawdzają się niż te gotowe, ponieważ uwzględniają wszelkie potrzeby pracowników i klientów. Jeśli pierwszy raz zamawiasz ladę do swojej firmy, omów projekt także z osobami, które będą za nią pracować. Ich sugestie są równie cenne, jak pomysły designerów z firm produkujących meble biurowe na wymiar.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.