Artykuł sponsorowany

Logo firmy - czy ważne jest gdy rozpoczynamy biznes?

Logo firmy - czy ważne jest gdy rozpoczynamy biznes?

Rozpoczynasz swój biznes i zastanawiasz się, czy warto zaopatrzyć się w znak firmowy, czy lepiej sobie go odpuścić. Otóż, dobre logo zapewnia przede wszystkim prestiż, pozycję oraz siłę. Przedstawia to, czym jest Twoja firma i co sprzedaje. Umacnia biznes na rynku oraz sprawia, że będziesz wyróżniał się od reszty. Oryginalne logo w tym konkurencyjnym świecie biznesu to największa broń, jaką można mieć w swoich rękach.

Czym jest logo i jakie powinno mieć cechy?

Logo to graficznie przedstawiony symbol handlowy, który reprezentuje daną firmę. Jest to zazwyczaj część identyfikacji wizualnej firmy. Ma ono bardzo często zastosowanie do wszelkich działań reklamowych, dzięki którym firma jest rozpoznawalna. Dlatego, jeżeli chcesz zbudować silną markę, dobre logo jest niezbędne. Jego stworzenie powinieneś zlecić profesjonalnej firmie graficznej, która zajmuje się również identyfikacją wizualną, dzięki temu będziesz mieć możliwość ukształtowania spójnego wizerunku marki, jednocześnie nadając jej indywidualny charakter. Wykonanie logo firmy w Lublinie pozwoli wyróżnić się spośród konkurencji i budować świadomości marki w oczach potencjalnych klientów.

Terminu logo zwykle używamy dla całego znaku, który może zawierać jeden lub kilka elementów. W skład znaku firmowego wchodzi najczęściej logotyp, czyli tekst, sygnet - znak graficzny oraz hasło reklamowe. Dobrze, aby logo było w miarę proste i niezbyt skomplikowane, dzięki temu będzie czytelne i łatwe do zapamiętania. Bardzo ważne, aby nigdy nie kopiować znaku logo od innej firmy! Co więcej, każda firma identyfikuje się z określonym kolorem, np. Nivea z kolorem niebieskim, InPost czy Ikea z żółtym, orange i allegro z pomarańczowym, a Starbucks z kolorem zielonym. Kolor ma duże znaczenie w identyfikacji wizualnej, gdyż odpowiednio dobrany może wynieść markę wysoko lub obniżyć jej wyrazistość. Nie tylko kolor logo kształtuje tożsamość firmy, równie ważna jest typografia, jak i sama czcionka.

Czy logo jest ważne przy rozpoczynaniu biznesu?

Logo to istotny element wizualny firmy, dlatego warto o nim pomyśleć już na samym początku, gdy rozpoczynasz biznes. Jak wiadomo, Klienci najczęściej kojarzą firmę właśnie po logo, zatem w kontekście marketingu jest ono dość ważne. Może ono odróżnić Twoją markę od konkurencji i przyciągnąć potencjalnych klientów. Odpowiednio zaprojektowane wyraża styl, wartości, jak i cele firmy.

Dobrze zaprojektowane logo pomoże w tworzeniu własnej marki. Co więcej, pokaże ono, że firma jest solidna, profesjonalna i zaangażowana. Warto zapamiętać, że marka nie kończy się na logo, tylko właśnie się od niego zaczyna. To dzięki niemu możesz zdobyć zaufanie i przyciągnąć Klientów – zauważa nasz rozmówca reprezentujący Agencję reklamową Arfa z Lublina, która zajmuje się projektowaniem unikalnej grafiki i oferuje usługi z zakresu doradztwa marketingowego.

Ludzki mózg zapamiętuje formy i kolory o wiele częściej niż konkretne szczegóły, dlatego dobrze przemyślane logo to idealna okazja dla początkującej firmy, aby odnieść sukces. Jeżeli stworzyłeś już logo nawiązujące do nazwy i charakteru firmy, warto w następnym kroku podjąć działania, które je rozreklamują. Mowa tutaj o zamówieniu ulotek, wizytówek czy gadżetów, tj. pendrive’y, długopisy, kubki, notesy czy kalendarze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.