Artykuł sponsorowany

Lodowy interes

Lodowy interes
Punkt z lodami to doskonały pomysł na biznes w gorące, letnie dni. W Polsce sezon na mrożone desery trwa od końca kwietnia i kończy się mniej więcej w połowie października. Do prowadzenia lokalu z lodami nie musisz mieć doświadczenia w gastronomii. Dowiedz się jak założyć swój pierwszy lodowy biznes tak, aby nie narazić się na kosmiczne koszty oraz jak zrobić to zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami.

Jaki rodzaj lodziarni wybrać?

Wybór miejsca Twojego biznesu zależy od formy prowadzenia punktu. Do wyboru masz kilka opcji: budka z lodami lub foodtruck albo lodziarnia w budynku. Pierwsza propozycja to stosunkowo tania opcja – wystarczy lokal o powierzchni od 3 do 8 m , automat do produkcji lodów oraz zamrażalka, w których będziesz mógł przechowywać desery. Pamiętaj, że nawet w najmniejszej budce obowiązują wymogi sanitarne i zasady przeciwpożarowe. Te same uwagi dotyczą także foodtrucka, którym może być zarówno przyczepa ciężarowa, jak i zwyczajny rower przystosowany do celów gastronomicznych. Do prowadzenia lodziarni w budynku potrzeba dużego pomieszczenia z ladą i z zamrażalką, różnymi automatami (na przykład do kawy czy shake’ów i granity), a także kasa fiskalna, stoliki, krzesła. Do kosztów dochodzi także pensja pracowników – w tym obsługa kelnerska. Nie zapominaj także o wydatkach związanych z promocją i reklamą.

To będzie Ci potrzebne do otwarcia lodziarni

Aby prowadzić lokal serwujący mrożone desery, niezbędne są odpowiednie urządzania. Warto zaopatrzyć się w dedykowane  maszyny do produkcji lodów włoskich, amerykańskich, naturalnych czy rzemieślniczych, a także do shake’ów, jogurtów, flurrych oraz tak zwane „granitory”. Wybór jest bardzo duży. Zacząć możesz od mniejszej maszyny do produkcji lodów i, w miarę rozwoju Twojego interesu, sukcesywnie powiększać kolekcję urządzeń. Warto pamiętać, że ważny jest  serwis automatów lodów – najlepiej wybrać pakiet obejmujący regularne przeglądy maszyn oraz wymianę mechanicznych elementów narażonych na zużycie. W lokalu poza maszynami do lodów zadbaj także o ekspres do przygotowywania kawy, witrynę i wyposażenie takie jak łyżki do lodów czy uniformy dla pracowników i tablice, na których będziesz mógł wypisać smaki oferowanych smakołyków. Zatroszcz się o komfort Twoich gości i zapewnij im stoliki oraz wygodne krzesła, przy których będą mogli rozkoszować się mrożonymi deserami i ze spokojem wypić kawę. Oprócz potrzebnych sprzętów istotną kwestią jest wybór odpowiedniego dostawcy produktów oraz zatrudnienie pracowników. Własny punkt serwujący mrożone desery to świetny pomysł na biznes. Warto wcześniej przemyśleć, gdzie on ma się znaleźć oraz co będziesz serwował. Otwierając lokal, zadbaj też o odpowiednie jego wyposażenie oraz wystrój. Nie zapomnij o reklamie, która przyciągnie gości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.