Artykuł sponsorowany

Lavazza – włoski lider na międzynarodowym rynku kawy

Lavazza – włoski lider na międzynarodowym rynku kawy
Kiedy mamy chęć na dobrą kawę, bardzo często bezwiednie sięgamy po włoską lavazzę. I nic dziwnego, bo ta kawa, stworzona przez włoską rodzinę Lavazza w pełni zasługuje na miano jednej z najlepszych kaw na świecie. Początki nie należały do łatwych i nie obiecywały sukcesu. Młody, przedsiębiorczy, energiczny, aczkolwiek niezamożny Luigi Lavazza w 1885 roku postanowił osiąść w Turynie. Wierzył, że w tym mieście czeka go lepsze życie. Intuicja nie zawiodła sprytnego Włocha. Początkowo imał się różnych zajęć, zdobywał doświadczenie, poznawał rynek, by w końcu założyć sklep, w którym sprzedawał przeróżne artykuły. Wszystkie cechowało to, że były wyprodukowane lub przetwarzane w sklepiku młodego Włocha. Z Czasem Luigi postanowił się wyspecjalizować w kawie. Do dziś nie wiadomo, co tak naprawdę przekonało go do właśnie tego produktu, być może był miłośnikiem napoju bogów. Już przed Pierwszą Wojną Światową Luigi Lavazza rozpoczął unikalny na tamte czasy eksperyment polegający na mieszaniu różnych gatunków kawy, by stworzyć niepowtarzalny, niebiański smak. Był to strzał w dziesiątkę. Sprzedaż gwałtownie wzrosła. Błyskawiczny rozwój firmy spowodował konieczność przeniesienia się do nowego, większego lokalu. Od ponad stu lat lokal ten jest w rękach firmy Lavazza, dziś znajduje się tam restauracja i kawiarnia, w której oczywiście serwowana jest kawa lavazza. W okresie międzywojennym Luigi wprowadził pergaminowe opakowania, dzięki którym kawę można było pakować na długo przed sprzedażą. Zniknęły kłopoty z przechowywaniem jej w domach. Sprzedaż stale rosła. W 1927 roku Luigi przekształcił swoją palarnię w spółkę akcyjną. Wojenny kryzys odbił się także na nowej spółce i być może na tym zakończyłaby się historia włoskiego kawosza, gdyby nie jego synowie, Mario i Beppe. Postanowili oni zrestrukturyzować firmę, przebudować fabrykę i zrobić wszystko, by nie zaprzepaścić dzieła życia ojca. Było to karkołomne przedsięwzięcie, ale panowie Luigi zanotowali sukces. W połowie lat pięćdziesiątych dwudziestego wieku palarnia Lavazza była największą we Włoszech. Sprzedaż kawy i równoległa praca nad innowacyjnością opakowań, między innymi wprowadzenie metalowych puszek uczyniło z firmy niekwestionowanego lidera na rynku kaw. Lata siedemdziesiąte i kryzys we Włoszech paradoksalnie były impulsem do eksportowania kawy początkowo do innych krajów Europy, a później także za ocean. Ten nieco rozpaczliwy ruch doprowadził do gwałtownego rozwoju firmy i powstania jej oddziałów zarówno w Europie, jak i Ameryce Północnej. W ten oto sposób rodzinny biznes stał się zaczątkiem giganta na rynku producentów kawy. Warto zauważyć, że dziś marka Lavazza to nie tylko kawa, ale także szereg dodatków i akcesoriów do niej. W komplecie z kawą można kupić oryginalną filiżankę Lavazza, cukier, syrop, a nawet ekspres do kawy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.