Artykuł sponsorowany

Księgarnia tradycyjna i internetowa - porównanie

Księgarnia tradycyjna i internetowa - porównanie

W dobie rozwoju technologii i Internetu coraz więcej zakupów robimy w sieci. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne, oszczędzające czas i pieniądze. W dzisiejszym zabieganym świecie każdy z nas ceni sobie każdą wolną chwilę, więc redukujemy czas spędzany na zakupach do niezbędnego minimum. Online kupujemy wszystko: żywność, kosmetyki, ubrania, przedmioty codziennego użytku, ale również – książki. Czym różni się księgarnia internetowa od tradycyjnej?

Księgarnia internetowa i tradycyjna – podstawowe różnice

Jeśli chodzi o zakup rzeczy, których rozmiar czy materiał ma znaczenie – tak, jak ma to miejsce w przypadku chociażby ubrań czy butów, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem wydają się zakupy "na żywo". Traci to jednak na znaczeniu, gdy kupujemy tak uniwersalne przedmioty jak książki. W przypadku takiego zakupu nie ma potrzeby sprawdzania czegokolwiek, można więc spokojnie dokonywać zakupów mówiąc kolokwialnie "w ciemno". Księgarnie internetowe coraz częściej są również o wiele lepiej wyposażone i mają większy wybór. Często możemy trafić również na promocje, co dla prawdziwych moli książkowych jest istnym rajem – za przesyłkę albo płacimy raz, albo nawet wcale – możemy więc podczas jednej transakcji dokonać zakupu kilku interesujących nas egzemplarzy.

Decydując się na zakup książek w księgarni internetowej warto wziąć pod uwagę takie, w których proces zakupowy jest intuicyjny, szybki i bezpieczny – dzięki nowoczesnym płatnościom internetowym. Jeśli do wyboru mamy kilka opcji przesyłki, tak jak ma to miejsce na przykład w księgarni Arkady, możemy mieć pewność, że wybraliśmy dobre miejsce na nasze książkowe zakupy. Jeszcze jedna kwestia to ogromna wygoda i oszczędność czasu – nie musimy wyruszać w podróż do stacjonarnego sklepu, a zakupy łatwo zrobimy z poziomu komputera czy telefonu w wolnej chwili, o każdej porze dnia i nocy. Tracą więc na znaczeniu godziny otwarcia stacjonarnych księgarni i pory, w jakich pracujemy.

Cena i jeszcze raz cena

Jak już wspomnieliśmy, zakupy w księgarniach internetowych pozwalają nam oszczędzić pieniądze na samych zakupach i kosztach dojazdu. Poza atrakcyjnymi rabatami i możliwością zakupu kilku książek, gdzie otrzymujemy rabat albo nawet egzemplarze gratisowe, warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. Popularne, duże księgarnie, zwane potocznie sieciówkami, ze względu na swoją lokalizację często w galeriach handlowych oraz własną politykę cenową, narzucają bardzo wysokie ceny oferowanych produktów. Każda osoba, która interesuje się książkami doskonale zdaje sobie sprawę, że zdecydowana część ceny to marża sklepu, a do autora trafia jedynie jej niewielka część. Poza kwestią ekonomiczną, dla czytających jest to także istotna rzecz – szczególnie dla tych, którym zależy na promowaniu czytelnictwa i wspieraniu pracy autorów. Jeśli więc zależy nam na wygodzie, dużym wyborze i oszczędności – warto skorzystać z ofert księgarni internetowych, które pomogą nam w szybki sposób skompletować naszą biblioteczkę lub zdobyć upragniony tytuł bez wychodzenia z domu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.