Artykuł sponsorowany

Koszty bieżące firmy – jak zdobyć na nie pieniądze?

Koszty bieżące firmy – jak zdobyć na nie pieniądze?
Wiele firm miewa podczas swojej działalności takie okresy, w których budżet nie do końca się spina. Przyczyny mogą być różne: chwilowy zastój w pozyskiwaniu klientów, odejście długoletniego klienta do konkurencji, problemy w łańcuchu dostaw generujące kolejne wydatki czy rosnące koszty bieżące firmy. Przedsiębiorcy znajdujący się w podobnych sytuacjach sprawdzają różne możliwości, szukając tej, która pomoże im stanąć na nogi. Jednym z głównych wymagań, jakie mają prowadzący działalność w podobnych momentach, jest szybki czas otrzymania środków do rozdysponowania. Z wiadomych względów nie chcą czekać dłużej, niż to konieczne: pracownicy oczekują wypłat na czas, dostawcy delikatnie sugerują, że mają chętnych na swoje towary, a do tego pozostaje konieczność zapłacenia podatków i spłacenia zobowiązań, jeżeli firma takowe posiada. Często dokładne badanie rynku zastępuje wtedy pierwszy narzucający się wybór, czyli szybka pożyczka. Choć oprocentowanie takich usług często jest wysokie, cechą wyróżniającą takich pożyczek jest minimum formalności i szybka wypłata środków.

Szybka i bezpieczna alternatywa

Istnieje jednak równie szybka, równie dostępna, a przy tym o wiele bezpieczniejsza opcja na zdobycie środków dla firmy. Mowa o  faktoringu online. Faktoring to usługa, w ramach której możesz rozprawić się z zatorami finansowymi i otrzymać pieniądze za faktury wystawione Twoim klientom na długo przed upływem terminu płatności. Wystarczy, że sprzedasz firmie faktoringowej wystawione faktury, a nie tylko od razu otrzymasz za nie pieniądze, ale też faktor zajmie się ściąganiem należności, jeżeli Twój klient będzie się ociągał ze spłatą.

Czym faktoring różni się od pożyczek?

  • Po pierwsze: źródło środków. Podstawą faktoringu jest sprzedaż faktur, które wystawiliśmy klientom, firmie faktoringowej. Musimy więc posiadać prawo do należności, które odsprzedamy w zamian za natychmiastowy dostęp do środków.
  • Po drugie: dostępność. Twoja firma może działać od miesiąca czy dwóch – w faktoringu nie ma to znaczenia, ponieważ wystarczającym zabezpieczeniem są wystawione faktury.
  • Po trzecie: brak zadłużenia. Korzystanie z faktoringu nie zwiększa zadłużenia firmy – sprzedajesz prawo do należności, w związku z czym de facto nie zaciągasz pożyczki, a otrzymujesz zapłatę za to prawo.
  • Po czwarte: wszystko online. Nie musisz wychodzić z domu, by odzyskać zamrożone na kontach klientów środki. Wniosek składasz online, warunki akceptujesz SMS-em, przelew weryfikacyjny wykonujesz przez swoją aplikację bankową, a środki otrzymujesz na konto firmy.
  • Po piąte: czas. Z faktoringiem możesz otrzymać pieniądze w rekordowo szybkim czasie. Zwykle od momentu akceptacji warunków umowy do wypłaty środków upływa nie więcej, niż kilka godzin. Możesz zatem od razu planować wydatki i pokryć najważniejsze potrzeby Twojej firmy.
Sprawdź, jak działa faktoring i przekonaj się, że to proste.  Wejdź na stronę PragmaGO i skorzystaj z kalkulatora!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.