Artykuł sponsorowany

Korzyści z rejestracji znaku towarowego

Korzyści z rejestracji znaku towarowego

Wyjątkowy logotyp, świetna nazwa bądź inny znak towarowy powinny być chronione, dlatego też tak wiele osób decyduje się na ich rejestrację w urzędzie patentowym. Dzięki temu właściciel ma wyłączne prawo do używania znaku nie tylko prywatnie, ale też zawodowo i po to, by odnieść korzyść majątkową. Jakie inne zalety ma rejestracja znaku towarowego? Dowiedz się, czy jest to faktycznie idealne narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją.

Znak towarowy – co to takiego?

Znak towarowy najczęściej kojarzy się z logotypem lub nazwą firmy. Warto jednak pamiętać, że chociaż to najpopularniejszy rodzaj znaków towarowych, to istnieją także inne. Znakami towarowymi mogą być także: slogany reklamowe, rysunki, opakowania, kształty towarów, melodie, domeny internetowe itp. Aby jednak stosowany znak towarowy należał tylko do jednego właściciela, a ten mógł czerpać z tego pełne korzyści, należy go zastrzec, a co za tym idzie, dokonać rejestracji znaku towarowego.

Czy warto zastrzec znak towarowy? – korzyści z rejestracji znaku towarowego

Rejestracja znaku towarowego jest korzystna dla jego właściciela z kilku powodów. Najważniejszym z nich jest wyłączne prawo do posługiwania się znakiem towarowym. Jeśli np. zostanie dokonana rejestracja w urzędzie patentowym, to przy nazwie, logotypie bądź innym znaku będzie można umieścić charakterystyczny symbol „®”. Warto jednak pamiętać, że nie jest to prawo nieograniczone i obejmuje tylko konkretne usługi i towary wskazane we wniosku. W praktyce oznacza to, że znak towarowy będzie chroniony dla konkretnej branży, co jest korzystne, gdyż np. nie będą mogły istnieć dwa sklepy o tej samej nazwie działające w tej samej branży.

Warto także pamiętać o tym, że rejestracja znaku podnosi prestiż firmy oraz renomę. Każdy kto zetknie się z takim znakiem towarowym, będzie wiedział, że właściciel dba o swoje interesy, a tym samym jest osobą godną zaufania – podkreśla specjalista z Kancelarii Prawno-Patentowej BELLEPAT z Przemyśla.

Rejestracja znaku patentowego jest także sposobem na nieuczciwą konkurencję. Niestety bardzo często jest tak, że gdy firma świetnie się rozwija, interes okazał się strzałem w dziesiątkę lub po prostu znak towarowy sygnujący usługi, towary i inne jest rozpoznawalny, może zdarzyć się i tak, że ktoś będzie chciał na tym skorzystać. W takiej sytuacji, jeśli znak towarowy nie był rejestrowany, osoba zupełnie obca może np. przywłaszczyć nazwę lub stworzyć bardzo podobną domenę internetową, a później budować na tych fundamentach swój biznes. Gdy znak towarowy jest zarejestrowany, taka sytuacja nie będzie miała miejsca.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.