Artykuł sponsorowany

Kiedy warto zdecydować się na drukowanie na PVC?

Kiedy warto zdecydować się na drukowanie na PVC?
PVC, czy też PCV, czyli polichlorek winylu, to wszechstronny materiał. Najczęściej kojarzymy go z branżą budowlaną, w której jest wykorzystywany np. do produkcji rur. Warto jednak wiedzieć, że PVC doskonale sprawdza się także jako materiał do tworzenia nośników reklamy zewnętrznej różnych rozmiarów i przeznaczeń. Można więc na nim drukować. Kiedy warto to robić?

Jakie techniki umożliwiają drukowanie na PVC?

Współcześnie mamy do wyboru wiele metod druku, które umożliwiają nanoszenie treści i wzorów na różne materiały we wszystkich używanych formatach: od wizytówek po wielkie banery reklamowe. O stosowane obecnie techniki druku zapytaliśmy u źródła – w Drukarni Fortis:
Popularną i wszechstronną metodą jest druk offsetowy. Zapewnia on bardzo wysoką jakość i dobry wygląd materiałów. Bardziej wyspecjalizowaną odmianą jest offset UV, który pozwala drukować na podłożach nieprzyjmujących farby, nienasiąkliwych. Naturalnie, stosuje się także druk cyfrowy, z czego chętnie korzystają osoby, które chcą wydrukować np. dokument tekstowy. Ta metoda nie wymaga prac przygotowawczych, które są niezbędne przy offsecie. Wykonujemy także druk na foliach soczewkowych dający złudzenie głębi obrazu oraz druk na kartonach metalizowanych.
Spośród wyżej wymienionych technik drukowanie na PVC jest możliwe dzięki offsetowi UV. Z PVC tworzy się arkusze folii i tablice, które są nienasiąkliwe, więc tradycyjny druk nie wchodzi w grę. Dzięki technologii offsetowej UV możliwe jest zadrukowywanie materiałów z PVC – bardzo popularnych w reklamie i nadających się do wytwarzania opakowań.

Do czego stosuje się druk na PVC?

Z PVC wytwarza się płyty o różnej twardości i grubości, a także folię. Płyty znajdują zastosowanie jako tablice reklamowe, tabliczki informacyjne, drogowskazy reklamowe, szyldy i inne. Folia PCV jest bardzo wytrzymała – stosuje się ją do wykańczania wnętrz, oklejania czy wytwarzania okładek na zeszyty, dokumenty i inne wrażliwe materiały. W reklamie zewnętrznej druk na PCV pozwala stworzyć trwałe i estetyczne tablice reklamowe oraz informacyjne, szyldy odporne na zniszczenia, zabrudzenia i czynniki atmosferyczne. Zadrukowana folia PCV znajduje zastosowanie jako okleina witryn sklepowych, ale też służy do wytwarzania elementów opakowań czy niewielkich form przekazu reklamowego, jakie spotykamy np. na półkach sklepowych przy niektórych produktach. Druk na PCV poszerzył możliwości, jakie daje reklama zewnętrzna i uczynił ją bardziej przystępną. Możliwość stworzenia dowolnego szyldu w fotograficznej jakości wydruku, który przetrwa lata, bez ponoszenia wielkich kosztów, zwiększa szanse na bycie dostrzeżonym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.