Artykuł sponsorowany

Kiedy leasing to dobra alternatywa dla wynajmu?

Kiedy leasing to dobra alternatywa dla wynajmu?

Większości z nas leasing w pierwszej kolejności kojarzy się z samochodami. Zdajemy sobie sprawę, że to stwierdzenie dość lakoniczne, jednak nie bez powodu używamy go na samym początku. Bo tak naprawdę ile osób potrafi zdefiniować, czym właściwie jest leasing? W naszym artykule postaramy się rozłożyć to pojęcie na części pierwsze, a do tego wyjaśnimy, kiedy leasing – nie tylko samochodu – to dobra alternatywa dla wynajmu.

Definicja leasingu

Zacznijmy od podstaw, a więc od zdefiniowania, czym właściwie jest leasing. Skupmy się na leasingu operacyjnym, nazywanym inaczej leasingiem usługowym. Leasing operacyjny polega na przekazaniu przez leasingodawcę na określony czas prawa do użytkowania określonych składników majątku trwałego leasingobiorcy w zamian za raty leasingowe (opłaty). Leasing musi być opłacalny dla obu stron, dlatego też zazwyczaj okres trwania umowy leasingu operacyjnego jest krótszy niż oczekiwany okres pełnej amortyzacji przedmiotu leasingu (np. samochodu), a więc okres ekonomicznej eksploatacji sprzętu. Trzeba przy tym zaznaczyć, że okres ten nie może być krótszy niż 40% normatywnego okresu amortyzacji sprzętu. Po wskazanym w umowie czasie leasingobiorca może kupić tzw. przedmiot leasingu. Przedmiotem leasingu może być rzecz jasna nie tylko samochód, ale także np. inne środki transportu, jak autobusy, przyczepy i naczepy, specjalistyczne pojazdy, a także maszyny i urządzenia znajdujące zastosowanie w wielu branżach.

Leasing w praktyce jako alternatywa dla wynajmu

Uproszczona wersja definicji leasingu może brzmieć następująco: to szansa na zakup środków trwałych bez konieczności uiszczenia wysokiej opłaty jednorazowej. Kiedy jest to opłacalne, opowiadają nam specjaliści z przedstawicielstwa Europejskiego Funduszu Leasingowego w Toruniu. Mówiąc o opłacalności, nie mamy na myśli przeliczania co do złotówki, ile będzie kosztował nas wynajem, a ile leasing. Rozwińmy temat, opierając się na wymyślonym, konkretnym przykładzie.  Prowadzimy firmę budowlaną, dysponujemy firmowym samochodem i stwierdzamy, że przydałaby nam się przyczepa, bo przewozimy coraz więcej materiałów i sprzętów. Nie możemy jej kupić, bo nie dysponujemy odpowiednimi środkami, co nie zmienia faktu, że chcielibyśmy w przyszłości mieć przyczepę na własność. Możemy korzystać z wynajmu albo wziąć przyczepę w leasing. Nawet jeśli wynajem (długoterminowy, czy od czasu do czasu w razie potrzeby) miesięcznie kosztuje nas mniej, lepszym wyborem jest jednak leasing, bo za jakiś czas za korzystną cenę będziemy mogli tę przyczepę kupić. To samo dotyczy leasingu samochodów i wszystkich innych środków trwałych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.