Artykuł sponsorowany

Jakie wino do restauracji?

Jakie wino do restauracji?
Wino to trunek, który jeszcze do niedawna nie cieszył się w naszym kraju zbyt dużą popularnością. Można jednak zauważyć, że od pewnego czasu coraz więcej osób jest przekonanych do tego właśnie trunku. Nic więc dziwnego, że restauratorzy, którzy chcą mieć dużą liczbę gości coraz częściej decydują się na wprowadzenie w swojej restauracji karty win. Początkujący restauratorzy mogą jednak mieć problem z wybraniem wina do restauracji. Jakie wino wybrać, aby mieć pewność, że będzie ono przez gości zamawiane naprawdę bardzo często?

Wino, a menu 

Wino, które zdecydujemy się wybrać do swojej restauracji powinno przede wszystkim pasować do menu. Ogólna zasada doboru win do menu mówi, że do dań prostych pasują wina o bogatym smaku i odwrotnie: im danie jest bardziej wyrafinowane w smaku, tym smak wina powinien być bardziej prosty. Wybierając wino do restauracji trzeba więc przede wszystkim przyjrzeć się potrawom, które w niej podajemy. Gdy królują w niej dania z kuchni orientalnej, które są bardzo aromatyczne, dobrym wyborem będą Rieslingi czy aromatyczne wina pochodzące z Nowego Świata: Kalifornii, Chile, Nowej Zelandii, Australii. Są to wina, które mają wyraźną nutę owocową, ich jakość nie ustępuje tych z Francji, Włoch, Niemiec. Ważną zaletą docenianą zwłaszcza przez początkujących restauratorów jest fakt, iż ich cena jest w wielu przypadkach niższa niż win europejskich. Wyraziste i aromatyczne wina z Nowego Świata bardzo też przypadły do gustu polskim konsumentom. Warto też pamiętać o wybraniu odpowiedniego wina do deserów- oczywiście pod warunkiem, że w karcie desery się znajdują. Do deserów i ciast podaje się wina, które słodkością powinny dorównywać słodyczy ciast i deserów. Im są one bardziej słodkie, tym wino może być bardziej słodkie. Gdy podamy do bardzo słodkiego deseru mało słodkie wino, jego smak będzie kwaśny. Kolejna zasada mówi, że do deserów, których głównym składnikiem są owoce podaje się wino półwytrawne lub półsłodkie. Do lekkich deserów na bazie białej czekolady lub bitej śmietany pasują słodkie wina białe.

Co jeszcze jest ważne?

Ważne jest nie tylko wybranie wina, które pasuje do menu restauracji. Nie można zapomnieć, że zarówno wina białe jak i czerwone przed podaniem muszą mieć odpowiednią temperaturę. Czerwone wina nie powinny mieć wyższej temperatury niż 18 stopni Celsjusza. Wina białe należy przed podaniem gościom schłodzić tak, aby miały temperaturę od 6 do maksymalnie 8 stopniu. Pamiętajmy też, że im wino jest starsze, tym jego cena jest wyższa. Po szeroki wybór win z różnych rejonów świata zapraszamy na Faktoriawinalacarte.pl

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.