Artykuł sponsorowany

Jakie są rodzaje aromatów proszkowych?

Jakie są rodzaje aromatów proszkowych?

Aromaty proszkowe posiadają składniki aromatyczne, które są zamknięte w trakcie miksokapsułkowania w specjalnej otoczce. Jest zbudowana z maltodekstryny i gumy arabskiej. W efekcie powstaje stabilna emulsja o doskonałych właściwościach emulgujących i o pożądanej lepkości. Mikrokapsułkowanie sprawia, że aromaty są użyteczne w przetwarzaniu i przechowywaniu produktów spożywczych. Jakie są rodzaje aromatów proszkowych?

Jakie są rodzaje aromatów proszkowych?

Najprostszy podział aromatów proszkowych to ten za względu na źródło ich pochodzenia. Na tej podstawie można wyróżnić aromaty naturalne, identyczne z naturalnymi i syntetyczne. Aromaty naturalne pozyskuje się z roślin, ziół i przypraw w stanie surowym lub suszonym. Muszą zachowywać normy określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady Europy nr 1334/2008 z dnia 16 grudnia 2018 „w sprawie środków aromatyzujących i niektórych składników żywności o właściwościach aromatyzujących do użycia w oraz na środkach spożywczych” aromaty naturalne nie są traktowane jako „środki aromatyzujące”. Aromaty proszkowe identyczne z naturalnymi to syntetyczne odtworzenie cząsteczek zapachowych, które lubi się w naturze. Są próbą kopiowania owoców, warzyw czy kwiatów. Aromaty syntetyczne są natomiast „czystą chemią”, stworzoną przez człowieka.

Aromaty syntetyczne – jakim wymaganiom muszą sprostać?

Każdy wykorzystany w trakcie produkcji środek aromatyzujący musi mieć odpowiednie oznaczenie określone na etykietce. Zwykle jest to litera E i stosowny numer. Lista E nie dotyczy jednak dodatków smakowo-zapachowych takich samych, jak naturalne, których zgodnie z przepisami prawa Unii, nie trzeba specyfikować, jeśli ich stężenie nie przekracza 1% masy produktu. Wyselekcjonowane aromaty proszkowe oferuje m.in. wytwórnia aromatów Hoffmann, która dba o bezpieczeństwo swoich produktów i zadowolenie Klientów.

Aromaty proszkowe – jakie mają zastosowanie?

Aromaty proszkowe wykorzystywane są do aromatyzacji produktów sypkich – koncentratów do deserów lub potraw w proszku. Korzystają z nich również takie branże, jak cukiernictwo, mleczarstwo, piekarnictwo. Stosowane są do produkcji wód, przypraw do ciast, lodów i deserów czy do produkcji suplementów diety.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.