Artykuł sponsorowany

Jak zwrócić towar do sklepu za granicę?

Jak zwrócić towar do sklepu za granicę?
Aż 30% polskich internautów dokonuje zakupów w zagranicznych sklepach internetowych, jak również na platformach typu marketplace. Dominujące kierunki to Chiny, Stany Zjednoczone i Wielka Brytania. Podobnie jak w przypadku transakcji dokonanych w krajowych e-sklepach, klientowi na ogół przysługuje prawo dokonania zwrotu. Niestety musi jednocześnie pokryć koszty wysyłki towaru. W jaki sposób najprościej i najtaniej dokonać takiego zwrotu?

Zwrot towaru do zagranicznych sklepów

Zasady zwrotu towarów kupionych przez internet są jednolite w całej Unii Europejskiej. Oznacza to, że klient, który zamówił towar ze sklepu zarejestrowanego w jednym z krajów wspólnoty, może odstąpić od umowy w dokładnie taki sam sposób jak w przypadku polskich sprzedawców. Decyzję o ewentualnym zwrocie należy podjąć w ciągu 14 dni od otrzymania zamówienia. Sposób rezygnacji określa regulamin e-sklepu – często przewidziano do tego stosowny formularz znajdujący się na stronie. Wysyłki towaru za granicę należy dokonać w ciągu kolejnych 14 dni. Poza Unią Europejską zasady zwrotów mogą być zupełnie inne, dlatego przed dokonaniem transakcji warto przeczytać dokładnie regulamin sprzedawcy. Osobną kwestię stanowi opłacalność dokonania zwrotu. W zdecydowanej większości przypadków to właśnie klient ponosi koszty wysyłki, więc przy relatywnie niskiej wartości towaru, taka decyzja może być nieopłacalna.

Zwrot towaru za granicę przy pomocy kuriera

Wiele wiodących firm kurierskich działających w Polsce oferuje swoim klientom możliwość wysyłki towaru za granicę, także poza teren Unii Europejskiej. Aby dokonać zwrotu towaru do zagranicznego sklepu, można więc skorzystać z ich oferty. Ważne, aby dochować wszelkich formalności znajdujących się w regulaminie. Samo nadanie paczki jest prostym procesem i odbywa się dokładnie tak samo, jak w przypadku wysyłki towaru na terenie kraju. Oczywiście dokonując zwrotu towaru do sklepu za granicą należy się liczyć z wyższymi cenami niż w przypadku przesyłek krajowych. Paczka pokonuje przecież większy dystans i podlega innym procesom logistycznym. Jeśli wysyłka odbywa się poza terenem Unii Europejskiej i prezentuje relatywnie wysoką wartość, należy się także liczyć z jej ocleniem.

Operator logistyczny – sposób na ograniczenie kosztów zwrotu towaru za granicę

Klienci i pragnący dokonać zwrotu towaru za granicę dążą do uzyskania jak najniższej ceny przesyłki. Istnieje na to sprawdzony sposób – skorzystanie z operatora logistycznego, takiego jak Apaczka. Platforma jest dostępna pod adresem  https://www.apaczka.pl/. To najlepsza i najszybsza metoda realizacji zagranicznych przesyłek kurierskich. Wystarczy wypełnić formularz nadawczy, aby poznać listę firm kurierskich, które podejmą się takiego zadania wraz z proponowanymi cenami oraz terminem realizacji usługi. Szerokie spektrum wyboru jest niezwykle ważne z ekonomicznego punktu widzenia. Wystarczy wspomnieć, że koszt wysyłki niewielkiej paczki do Niemiec w cenniku poszczególnych firm kurierskich waha się od około 40 zł do ponad 300 zł. To ogromna różnica, więc dokonując zwrotu towaru za granicę naprawdę warto posłużyć się porównywarką!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.