Artykuł sponsorowany

Jak zwrócić i przyciągnąć uwagę klienta w Internecie?

Jak zwrócić i przyciągnąć uwagę klienta w Internecie?
Jedni ich potrzebują, inni nienawidzą – ale jak z wyskakujących okien na stronie e-sklepu uczynić przydatne narzędzie dla wszystkich? Każdy z nas podczas przeglądania internetu niejednokrotnie natknął się na wyskakujące okna-komunikaty, które albo przesłaniały całą stronę, albo wymagały od nas jakiejś aktywności. Niektóre zachęcały do zapisu do newslettera, inne kusiły atrakcyjną promocją i biły po oczach przyciskiem „kliknij”. Tam, gdzie coś na interesowało, tam wpisywaliśmy dane lub klikaliśmy dalej; kiedy jednak komunikat zupełnie nam nie odpowiadał, nerwowo szukaliśmy wyjścia ze strony. Jeśli chcemy efektywnie prowadzić profesjonalny sklep internetowy, podobną sytuację z wyskakującymi oknami trzeba rozumieć na dwa sposoby. Co widzi potencjalny klient to jedno, ale co chcemy, żeby on faktycznie widział? Bez próby odpowiedzi na te konkretne pytania, ciężko będzie w pełni wykorzystać możliwości dość specyficznych form promocji w sieci, jakimi niewątpliwie są popupy.

Do czego rzeczywiście mogą służyć?

Do zebrania subskrypcji na newsletter sklepu. Przede wszystkim. Klient wchodzi na stronę sklepu i od razu otrzymuje komunikat informujący o tym, że po zostawieniu swojego adresu e-mail, nie tylko zostanie przypisany do bazy mailingowej sklepu (która zapewnia m.in. dostęp do nowych ofert i promocji w pierwszej kolejności), ale może także otrzymać rabat na pierwsze (lub kolejne) zakupy. I to jak najbardziej pożądane działanie ze strony e-biznesu. Ważnym jest natomiast, by wyskakujące okno nie było na tyle inwazyjne, że mogłoby zniechęcić użytkownika do podjęcia wymaganej akcji. Istotny jest rozmiar – duży, ale nie przytłaczający, istotny jest przekaz – oczywiście sprzedażowy, ale jednak nastawiony na obustronną korzyść. Zostaw nam adres e-mail, ale w zamian damy ci 5% rabatu. Zostaw nam numer telefonu, ale w nagrodę otrzymasz w prezencie – dajmy na to – fajny gadżet. Chodzi bowiem o to, nawet pozornie „nikomu niepotrzebne wyskakujące okno”, niosło jednak dla klientów jakąś wartość.

Jak mają wyglądać?

Pewnie ilu grafików i programistów, tyle pomysłów na wygląd popupów. Ale przykład sklepów internetowych Shoper pokazuje, że wywoływany komunikat może wyglądać estetycznie, a przy tym zachęcać do wykonania określonej akcji. W ramach oprogramowania e-sklepu można ściągnąć specjalne narzędzie z App Store – aplikację PopUp Kreator, która pozwala na tworzenie czterech rodzajów modułów z wyskakującymi oknami/komunikatami: popup z zapisem do newslettera, popup z informacją o treściach dostępnych dla osób pełnoletnich, popup z informacją o otwarciu lub nieaktywności sklepu (odliczający czas do danej daty), popup informacyjny/HTML umożliwiający dodanie dowolnej treści (np. informacji o urlopie, reklamy graficznej, informacji o promocjach itp.). To jednak tylko jeden ze sposobów na zwrócenie i przyciągnięcie uwagę klienta w internecie. Innym może być wykorzystanie aplikacji Hit Dnia – ona również zawiera moduły promocyjne do wykorzystania na czas specjalnych okazji i wygenerowania większego ruchu w sklepie. Moduł z funkcją slidera, standardowy modułu z dodatkowym krótkim opisem, moduł wysuwany z prawej lub lewej strony ekranu – to wszystko kolejne elementy wyglądu sklepu internetowego, które mogą być w tym pomocne. Warto pamiętać o nich wszystkich, nie tylko o tych najbardziej oczywistych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.