Artykuł sponsorowany

Jak założyć sklep z ubraniami lub dodatkami własnych projektów?

Jak założyć sklep z ubraniami lub dodatkami własnych projektów?
Stworzenie sklepu z ubraniami może być dobrym pomysłem na biznes. Jednak wśród wielu podobnych produktów ludzie szukają oryginalności, dlatego warto by był to butik z ubraniami lub dodatkami własnych projektów. Te ostatnie mogą być dodatkami do stylizacji, ale również elementami przydatnymi do upiększenia domu. O czym zatem należy pamiętać, zanim założy się sklep i jak przeprowadzić wszystko krok po kroku?

Na samym początku wymyśl nazwę i logo i zastrzeż je

Oczywiście na samym początku niezbędna jest rejestracja działalności, jednak jeśli to masz już za sobą możesz przejść do kolejnego ważnego kroku. Warto rozpocząć od wyboru nazwy i logotypu, wszak w modzie ma on ogromne znaczenie. Zatem warto wybrać motyw graficzny, a także nazwę. Dlaczego obydwa. Bowiem na twoich ubraniach może znajdować się charakterystyczny znak firmowy, który z czasem stanie się rozpoznawalny. Taki zabieg jest istotny zwłaszcza w przypadku odzieży sportowej, ale nie tylko, ponieważ w casualowej i smart casualowej również od tego się nie stroni. Nazwa pojawi się przede wszystkim na metkach – zarówno tych tekstylnych jak i papierowych. Wybrany wzór warto zastrzec i zgłosić do Urzędu Patentowego. Wtedy przy nazwie pojawia się charakterystyczny znaczek ®. Jest to znak dla innych przedsiębiorców, że nie mogą używać nazwy ani logo. Taki zabieg nie jest bezpłatny. Opłata za znak towarowy w jednej klasie towarowej to koszt rzędu 450 zł, a za każdą następną 120 zł. Do tego dochodzi opłata za okres ochronny, który wynosi 10 lat - za każdą klasę 400 zł. Opłata za informację o udzielonym prawie ochronnym to 90 zł. Jeśli zatem nie chcesz na początku ponosić jeszcze takich wydatków, bo nie wiesz czy twoja marka przetrwa, to możesz używać znaku TM, czyli (trade mark). Jego stosowanie nie wymaga zgłoszenia do urzędu patentowego.

Zainwestuj w dobrej jakości tkaniny

Oczywiście niezbędne będzie zainwestowanie w wysokiej jakości tkaniny. Obecnie najchętniej kupowane są ubrania z wysokiej jakości bawełny 100% albo z tencelu. Warto zainwestować także w sztruks i denim. Z kolei chcąc szyć odzież sportową na pewno przyda się softshell i polar. Być może lepszym pomysłem będzie inwestycja w dodatki do domu, jak choćby zasłony, firany, czy obrusy, a także pościel czy poszewki. W takim przypadku warto nawiązać współpracę z  hurtownią tkanin dekoracyjnych. Dzięki temu można liczyć na niższe ceny, a przy tym najwyższą jakość. Decydując się na dodatki warto pomyśleć o tych, które na stałe goszczą w domu oraz tych, które wybierane są okazjonalnie. Do takich należą chociażby flagi. Z okazji świąt narodowych albo rozgrywek sportowych ludzie chętnie manifestują swoje przywiązanie do barw narodowych. Warto zatem zdecydować się na takie tkaniny dekoracyjne i szycie flag.

Wybór dobrej lokalizacji dla sklepu

Bardzo ważna jest lokalizacja sklepu, bowiem konkurencja w branży modowej czy wystroju wnętrz jest bardzo duża. W ramach lokalizacji sklepu możesz wynająć także pomieszczenie, w którym będziesz tworzyć. Możesz zająć się samymi projektami ale również wykonywać wszystko od A do Z. Jeśli potrafisz szyć, niekoniecznie potrzebna będzie Ci pomoc krawcowej, ale przy działalności na większą skalę musisz pomyśleć o współpracownikach. Oczywiście sklep z własną odzieżą to swego rodzaju atelier, zatem nie będzie tu miejsca na przeładowanie. Odzież będzie raczej szyta w pojedynczych sztukach, a poza tym na indywidualne zamówienie. Inaczej rzecz ma się z tkaninami do wystroju wnętrz. Tutaj warto zadbać o szeroki wybór firan, obrusów czy poszewek w różnych rozmiarach.

Promocja ma znaczenie, zatem zacznij działać!

Na koniec chcemy jeszcze przypomnieć, że bardzo ważna jest odpowiednia promocja. Możesz ją zacząć w internecie, wziąć udział w lokalnym wydarzeniu gdzie nagrodą będzie wizyta w Twoim sklepie z konsultacją i przymiarką dostępnych ubrań. Musisz zdecydować czy działasz na masową skalę czy raczej stawiasz na prestiż i unikalność. W drugim przypadku jednak musisz baczną uwagę przywiązywać do jakości, bo klienci błędów nie wybaczą, jeśli za rzecz będą musieli zapłacić zdecydowanie więcej. Założenie własnego sklepu odzieżowego z ubraniami własnych projektów lub dodatkami może być dobrym pomysłem na biznes. Zawsze trzeba jednak przeanalizować jak wygląda to w miejscu, gdzie chce się go założyć, z jakimi problemami boryka się branża i jak sobie z nimi skutecznie poradzić.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.