Artykuł sponsorowany

Jak wybrać firmę spedycyjną?

Jak wybrać firmę spedycyjną?
Proces wyboru firmy spedycyjnej dobrze jest rozpocząć od zdefiniowania własnych potrzeb – mówi Dariusz Haehne, Krajowy Koordynator ds. Handlowych JAS-FBG S.A. – jaki rodzaj towaru pragniemy przewozić; jak często; skąd i dokąd; w jakich ilościach; czy będą to przesyłki międzynarodowe, czy krajowe; czy proces ich dystrybucji będzie wymagał czynności dodatkowych, np. przepakowywania, etykietowania itp. … Taka lista potrzeb, ułatwi porównanie ofert różnych firm spedycyjnych. Im jest ona bardziej szczegółowa, tym lepiej. Cena nie powinna stanowić najistotniejszego kryterium wyboru. Najlepiej poprosić o ofertę firmy świadczące kompleksowe usługi transportu, spedycji i logistyki. Za taką ofertą powinno przynajmniej stać zaplecze w postaci bazy magazynowej i własnych środków transportu. Liczy się nie tylko fakt posiadania go przez daną firmę, ale także jego jakość. W takie środki wyposażone są zazwyczaj przedsiębiorstwa z wieloletnim doświadczeniem na rynku usług TSL – dodaje Dariusz Haehne. Im dłużej firma spedycyjna świadczy swoje usługi, tym zazwyczaj zatrudnia lepszych fachowców. Jej spedytorzy powinni legitymować się certyfikatami FIATA, posiadać rozległe kontakty w branży TSL, znać realia realizowania zleceń, najlepiej podobnych do naszych. Dobrze zorganizowana, licząca się na rynku firma spedycyjna powinna również dysponować wszystkimi rodzajami spedycji; spedycją drogową, kolejową, morską, lotniczą – zarówno w wymiarze drobnicowym jak i cało-kontenerowym/pojazdowym czy też własną agencją celną. Oferta takiej firmy, ze względu na synergiczne możliwości jej poszczególnych produktów, powinna okazać się korzystniejsza zarówno operacyjnie jak i cenowo – chociażby ze względu na posiadane przez firmę, uzyskane w drodze długiej współpracy, rabaty – od stawek podwykonawców. Łatwo zauważyć, że wszystkie te atrybuty operatora logistycznego w sposób logiczny wynikają z siebie, tworząc obraz potencjalnego zleceniobiorcy – podkreśla ekspert JAS-FBG. Po sprawdzeniu potencjału firmy, przychodzi kolej na przekonanie się o jakości jej usług. Przynależność firmy spedycyjnej do krajowych i międzynarodowych stowarzyszeń branżowych może być w tym wypadku pierwszą legitymacją jej solidności. Drugą jest standing firmy w rankingach firm branży TSL. Jej pozycja wynika między innymi z liczby zadowolonych klientów. Trzecią legitymacją może być próba sprawdzenia opinii o firmie, pochodzącej bezpośrednio od jej klientów. Jako ostatni element przychodzi czas na sprawdzanie ceny. Istotne jest, w jakim pozostaje ona stosunku do jakości świadczonych przez firmę spedycyjną usług oraz jej potencjału do zaspokojenia potrzeb naszej firmy w przyszłości. Wypadkowa tych elementów daje wynik w postaci potencjalnego partnera dla naszej firmy w zakresie TSL.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.