Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dostawcę energii do celów biurowo-przemysłowych?

Jak wybrać dostawcę energii do celów biurowo-przemysłowych?

Trudno w dzisiejszych czasach życie bez dostępu do energii elektrycznej. Używamy jej na co dzień nie tylko w domach, ale również w biznesie – dlatego przerwy w dostawie prądu wiążą się nie tylko z dyskomfortem, ale mogą również prowadzić do dość poważnych strat finansowych. Zgodnie z obecnym prawem wszyscy odbiorcy energii elektrycznej mają prawo samodzielnego wyboru podmiotu, który będzie im ją dostarczał. Jak dokonać takiego wyboru?

Po pierwsze – sprawdź dostawców i sprzedawców

Na polskim rynku działa kilkaset firm specjalizujących się w dostarczaniu i sprzedaży energii elektrycznej. Wśród nich znajdują się zarówno giganci o zasięgu ogólnokrajowym, jak i mniejsi, lokalni dostawcy. Przed podjęciem decyzji o zmianie dotychczasowego dostawcy czy sprzedawcy warto sprawdzić, jakie firmy działają w naszej okolicy. Zwróćmy tutaj uwagę na rozróżnienie między dostawcą a sprzedawcą. Dostawcą nazywamy firmę, która zajmuje się produkcją energii elektrycznej (np. w elektrowniach lub na farmach fotowoltaicznych), natomiast sprzedawca to podmiot, który kupuje energię od dostawcy, a następnie przekazuje ją dalszym klientom indywidualnym lub firmom.

Po drugie – sprawdź dostawcę

Wszystkie podmioty zajmujące się sprzedażą energii elektrycznej muszą uzyskać koncesję wydawaną przez Urząd Regulacji Energetyki, uprawniającą je do prowadzenia tego typu działalności. Zanim zdecydujemy się na podpisanie umowy z dostawcą lub sprzedawcą, koniecznie upewnijmy się, że firma ta posiada niezbędne upoważnienia.

Taryfa i ceny

Załóżmy, że wiemy już czy dany dostawca bądź sprzedawca działa w naszej okolicy i posiada koncesję wydaną przez URE. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego jak zapoznanie się z ofertą taryfową oraz proponowanymi cenami za energię elektryczną. Czym są taryfy?

- Taryfa energii elektrycznej to plan cenowy, który mówi nam ile i w jakich okolicznościach wynosi koszt danej ilości prądu – wyjaśnia przedstawiciel firmy PolontexDla mikroprzedsiębiorstw, małych firm i gospodarstw rolnych dostępne są taryfy C11, C12a i C21, duże firmy mogą skorzystać z taryf B21 i B23, z kolei najwięksi odbiorcy, tacy jak fabryki i kopalnie – z taryf A22 i A23. Ceny prądu uzależnione są od warunków taryfy, dlatego wybór planu cenowego odpowiedniego dla naszej działalności jest kluczem do optymalizowania kosztów poboru energii elektrycznej.

Drugą kwestią jest jednostkowa cena prądu i koszty handlowe. Każdy dostawca i sprzedawca ustala swoje ceny – konkurencja jest spora, dlatego warto dokładnie zapoznać się ze wszystkimi możliwym ofertami, by wybrać tę najkorzystniejszą.

Doświadczenie i obsługa klienta

Ostatnią kwestią, którą należy wziąć pod uwagę przy wyborze dostawcy czy sprzedawcy prądu, jest doświadczenie danego podmiotu na rynku, jego pozycję wśród konkurencji. Warto sprawdzić, jakie firmy korzystają lub korzystały z jego usług, a także jak wygląda kwestia doradztwa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.