Artykuł sponsorowany

Jak powstają foldery reklamowe?

Jak powstają foldery reklamowe?

Reklama jest dźwignią handlu. Z tego względu ciekawie zaprojektowane i wykonane ulotki, wizytówki i foldery reklamowe są niezbędne z marketingowego punktu widzenia. Pozwalają nie tylko na zaprezentowanie usług lub towarów firmy, ale również na pozytywne budowanie wizerunku oraz kontakt z klientem. W niniejszym artykule postaramy się przybliżyć proces powstawania folderów reklamowych.

Choć coraz częściej reklama przenosi się do internetu, tradycyjne rozwiązania wciąż cieszą się popularnością. Wielu klientów dowiaduje się o istnieniu danej firmy za pośrednictwem ulotek czy broszur reklamowych, dostępnych na przykład w poczekalniach u lekarza. Z tego względu tworzenie folderów reklamowych jest jednym ze sposobów na skuteczną reklamę. W jaki sposób przebiega proces ich tworzenia?

Czym jest folder reklamowy?

W pierwszej kolejności warto określić czym jest folder reklamowy. W przeciwieństwie do broszur lub katalogów nie jest szyty ani klejony. Poszczególne strony folderu tworzy się poprzez składanie kartki papieru. Najczęściej występuje w formie standardowej, czyli kartki złożonej na pół. W ten sposób otrzymujemy folder składający się z czterech stron. Papier można złożyć również w formę litery z, na trzy lub więcej części. Folder posiada wówczas sześć lub więcej stron. Arkusz papieru można również złożyć na trzy części do środka – jest to tak zwany tryptyk. Otrzymujemy wówczas sześć stron folderu.

Istnieją również inne metody składania papieru – tu ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.

Proces tworzenia folderu reklamowego. Po pierwsze: projekt

Podstawowym etapem powstawania folderu reklamowego jest projekt. To on decyduje o ostatecznym kształcie finalnego produktu. Istotne, aby projekt był spójny z wizerunkiem firmy. Ważne są również informacje, które zostaną umieszczone w folderze. Treść nie powinna być skomplikowana i niezrozumiała dla potencjalnego klienta. Nie może być też zbyt długa – zbyt dużo treści nie zachęci do czytania. Zbyt mało informacji nie pomoże zrozumieć specyfiki oferowanych produktów lub usług. Warto więc wypośrodkować informacje, by były ciekawe i zachęcały do podjęcia współpracy.

Zawartość folderu to nie tylko treść, ale również zdjęcia. W folderach częściej niż w innych prospektach reklamowych wykorzystuje się mapy, wykresy, dane i grafiki. Podobnie jak w przypadku treści nie powinny być zanadto skomplikowane, jednak należy pamiętać, że to grafika w największym stopniu zachęca do sięgnięcia po dany folder. Dobrej jakości zdjęcia i grafiki, w połączeniu z wartościową treścią zapewnią marketingowy sukces.

Drukowanie folderów reklamowych

Ostatnim, choć nie najmniej ważnym etapem powstawania folderu reklamowego jest drukowanie. Wydruk musi być najwyższej jakości – tylko w ten sposób folder będzie prezentował się profesjonalnie. Doskonałą jakość oferuje druk offsetowy. Przy wysokich nakładach jest on również najbardziej opłacalny – koszt pojedynczego egzemplarza zmniejsza się wraz ze wzrostem ilości zamówionych kopii. Wysokiej jakości druk offsetowy oferuje między innymi Pracownia Sitodruku Tomex z Bielska-Białej. Pracownia oferuje również uszlachetnianie druku, dzięki czemu podnoszą się wartości wizualne materiałów poligraficznych. Uszlachetnione druki zwrócą na siebie uwagę ekskluzywnym charakterem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.