Jak powstają foldery reklamowe?
Reklama jest dźwignią handlu. Z tego względu ciekawie zaprojektowane i wykonane ulotki, wizytówki i foldery reklamowe są niezbędne z marketingowego punktu widzenia. Pozwalają nie tylko na zaprezentowanie usług lub towarów firmy, ale również na pozytywne budowanie wizerunku oraz kontakt z klientem. W niniejszym artykule postaramy się przybliżyć proces powstawania folderów reklamowych.
Choć coraz częściej reklama przenosi się do internetu, tradycyjne rozwiązania wciąż cieszą się popularnością. Wielu klientów dowiaduje się o istnieniu danej firmy za pośrednictwem ulotek czy broszur reklamowych, dostępnych na przykład w poczekalniach u lekarza. Z tego względu tworzenie folderów reklamowych jest jednym ze sposobów na skuteczną reklamę. W jaki sposób przebiega proces ich tworzenia?
Czym jest folder reklamowy?
W pierwszej kolejności warto określić czym jest folder reklamowy. W przeciwieństwie do broszur lub katalogów nie jest szyty ani klejony. Poszczególne strony folderu tworzy się poprzez składanie kartki papieru. Najczęściej występuje w formie standardowej, czyli kartki złożonej na pół. W ten sposób otrzymujemy folder składający się z czterech stron. Papier można złożyć również w formę litery z, na trzy lub więcej części. Folder posiada wówczas sześć lub więcej stron. Arkusz papieru można również złożyć na trzy części do środka – jest to tak zwany tryptyk. Otrzymujemy wówczas sześć stron folderu.
Istnieją również inne metody składania papieru – tu ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.
Proces tworzenia folderu reklamowego. Po pierwsze: projekt
Podstawowym etapem powstawania folderu reklamowego jest projekt. To on decyduje o ostatecznym kształcie finalnego produktu. Istotne, aby projekt był spójny z wizerunkiem firmy. Ważne są również informacje, które zostaną umieszczone w folderze. Treść nie powinna być skomplikowana i niezrozumiała dla potencjalnego klienta. Nie może być też zbyt długa – zbyt dużo treści nie zachęci do czytania. Zbyt mało informacji nie pomoże zrozumieć specyfiki oferowanych produktów lub usług. Warto więc wypośrodkować informacje, by były ciekawe i zachęcały do podjęcia współpracy.
Zawartość folderu to nie tylko treść, ale również zdjęcia. W folderach częściej niż w innych prospektach reklamowych wykorzystuje się mapy, wykresy, dane i grafiki. Podobnie jak w przypadku treści nie powinny być zanadto skomplikowane, jednak należy pamiętać, że to grafika w największym stopniu zachęca do sięgnięcia po dany folder. Dobrej jakości zdjęcia i grafiki, w połączeniu z wartościową treścią zapewnią marketingowy sukces.
Drukowanie folderów reklamowych
Ostatnim, choć nie najmniej ważnym etapem powstawania folderu reklamowego jest drukowanie. Wydruk musi być najwyższej jakości – tylko w ten sposób folder będzie prezentował się profesjonalnie. Doskonałą jakość oferuje druk offsetowy. Przy wysokich nakładach jest on również najbardziej opłacalny – koszt pojedynczego egzemplarza zmniejsza się wraz ze wzrostem ilości zamówionych kopii. Wysokiej jakości druk offsetowy oferuje między innymi Pracownia Sitodruku Tomex z Bielska-Białej. Pracownia oferuje również uszlachetnianie druku, dzięki czemu podnoszą się wartości wizualne materiałów poligraficznych. Uszlachetnione druki zwrócą na siebie uwagę ekskluzywnym charakterem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana