Artykuł sponsorowany

Jak bezpiecznie sprzedać używany samochód online?

Jak bezpiecznie sprzedać używany samochód online?

Do sprzedaży samochodu trzeba się właściwie przygotować. Gdzie najlepiej sprzedać używany samochód? Który z „kanałów” dystrybucji będzie najefektywniejszy?

Jak sprzedać samochód online, od czego zacząć?

Decydując się na sprzedaż samochodu online, trzeba zacząć od zgromadzenia potrzebnej dokumentacji w postaci karty pojazdu, książki serwisowej i instrukcji obsługi. Można też dołączyć rachunki dotyczące wszelkich dokonanych napraw i serwisów oraz różnego typu raporty (np. aktualnego przebiegu czy bezwypadkowości).

Kolejnym etapem będzie mycie i czyszczenie samochodu, czyli przygotowanie go do sesji fotograficznej. Płatne i darmowe ogłoszenia motoryzacyjne muszą mieć co najmniej kilka dobrej jakości zdjęć, które przedstawiają pojazd z różnych stron. Bez tego anonse pozostaną niezauważone, a szanse na sprzedaż zredukowane niemalże do zera. Zająć należy się nie tylko karoserią, ale też wnętrzem auta, łącznie z bagażnikiem. Umyć trzeba felgi i szyby, pozbyć się z wnętrza samochodu niepotrzebnych rzeczy.

Jak stworzyć ogłoszenie o sprzedaży samochodu?

Umyty i wyczyszczony samochód nadaje się już do sfotografowania. Istotne będzie to, aby zrobić wysokiej jakości zdjęcia, wyraźne i dobrze odwzorowujące kolory. Auto zawsze trzeba sfotografować z różnych stron – z przodu, z tyłu i po bokach. Jak najbardziej warto przedstawić na zdjęciu zalety pojazdu, ale to samo trzeba zrobić wadami – wszelkie defekty powinny zostać sfotografowane, aby uniknąć niepotrzebnych nieprzyjemności, gdy dojdzie już do oględzin auta przez potencjalnego nabywcę. Zdjęcia należy robić przy dobrym świetle, na neutralnym tle, bez żadnych zbędnych obiektów. Powinny one przedstawiać również wnętrze samochodu – deskę rozdzielczą, fotele, bagażnik itd. 

Mając już zdjęcia samochodu, można przystąpić do stworzenia ogłoszenia o jego sprzedaży. Nie wystarczy przyklejenie kartki na szybę z informacją o sprzedaży, wraz z podstawowym danymi o aucie i numerem kontaktowym. Należy wykorzystać serwisy internetowe, gdzie można zamieścić szczegółowy opis samochodu wraz ze zdjęciami. Każdego dnia korzystają z nich tysiące osób, które są potencjalnymi nabywcami. Zadbać trzeba o to, aby ogłoszenie było merytoryczne, wolne od błędów, napisane w prosty i przystępny sposób dla czytelnika. Należy umieścić w opisie informację o wyposażeniu, cenie, formie płatności, terminie ważności opłat OC i przeglądu technicznego. Istotną kwestią jest to, aby ogłoszenie zawsze było zgodne z prawdą, przedstawiało faktyczny stan samochodu. Nie można zatajać żadnych informacji o usterkach czy wymaganych naprawach. Gotowe ogłoszenie można zamieścić na serwisach motoryzacyjnych, ogłoszeniowych, społecznościowych czy na forach dedykowanych danej marce.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.