Artykuł sponsorowany

Ile zarabiają handlowcy i gdzie najwięcej?

Ile zarabiają handlowcy i gdzie najwięcej?

Praca jako przedstawiciel handlowy opiera się na szeregu obowiązków. Poszczególne zadania znacząco różnią się między sobą w zależności od branży, w której specjalizuje się dana firma. Z tego powodu inne będą także zarobki handlowców. W jakich sektorach warto szukać pracy? Gdzie można liczyć na wysokie wynagrodzenie? Dowiedz się więcej o pensji przedstawiciela handlowego.

Branża z najwyższymi zarobkami

Poza technikami sprzedaży przedstawiciel handlowy powinien posiadać także szeroką wiedzę na temat branży, z którą wiąże się jego praca. Umożliwia to przygotowanie skutecznych ofert sprzedaży, dzięki którym trafimy w konkretne potrzeby klientów. Rozwój danego sektora zobowiązuje handlowca do zapoznawania się z jego kompleksowymi zasadami działania, ale jednocześnie przynosi znacznie większe zyski. Z tego powodu to praca w branży medycznej stała się najbardziej opłacalna. Przedstawiciel handlowy specjalizujący się w pozyskiwaniu klientów i sprzedaży w tym sektorze może liczyć na zarobki wynoszące nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. W porównaniu ze średnim wynagrodzeniem w tym zawodzie różnica to nawet 10 000 zł, ponieważ najczęściej sam starszy specjalista może liczyć na zarobki w granicach 4820-8410 zł brutto. Na atrakcyjną pensję mają wpływ także wysokie prowizje, którymi wyróżnia się branża farmacji oraz medycyny. Jeśli chodzi o medianę rynkową, wynosi ona 8 610 zł brutto, a 25% przedstawicieli handlowych z tego sektora otrzymuje wynagrodzenie wyższe niż 10 500 zł brutto miesięcznie. Zatem perspektywiczna branża medyczna otwiera przed handlowcami wiele możliwości.

praca handlowiec

Gdzie można znaleźć taką pracę?

Szukając pracy na stanowisku handlowca, przede wszystkim należy zapoznać się z obowiązkami znajdującymi się w ogłoszeniu. W ten sposób dowiemy się, jakie zadania na nas czekają u danego pracodawcy oraz z jakimi wyzwaniami może się to wiązać. Sprawdźmy także, jakie są wymagania. W branży medycznej najczęściej oczekuje się wyższego wykształcenia – może być to kierunek ściśle związany z tym sektorem, np. farmacja lub inżynieria medyczna. Jednak na stanowiskach dla mniej doświadczonych pracowników sprawdzą się także absolwenci marketingu i zarządzania. Bliżej z poszczególnymi ogłoszeniami warto zapoznać się na portalu Gowork.pl, gdzie w prosty sposób wyszukamy najlepszych ofert, zaznaczając m.in. jaki wymiar pracy i rodzaj umowy najbardziej nas interesuje. Warto zwrócić uwagę także na inne branże, gdzie nasze predyspozycje mogą się lepiej sprawdzić, dzięki czemu szybciej rozwiniemy karierę.

Inne sektory warte uwagi

Równie dynamicznie rozwijającą się branżą jest IT, dlatego i tutaj handlowcy mogą liczyć na atrakcyjne wynagrodzenia. Wiąże się to również z wysokim zapotrzebowaniem na takich specjalistów. Średnie zarobki na rynku pracy dla przedstawicieli handlowych zajmujących się sprzedażą technologii i usług informatycznych wahają się między 5100 zł a 7900 zł brutto miesięcznie. Warto także zwrócić uwagę na sektor nieruchomości oraz budowlany. Jednak w każdym z tym miejsc będą liczyć się inne kwalifikacje i zdobyta wcześniej wiedza, dlatego należy wybrać taką branżę, w której to akurat my będziemy w stanie najwięcej osiągnąć.

Od czego jeszcze zależy wynagrodzenie handlowca?

Poza branżą na zarobki przedstawiciela handlowego przekładają się również inne czynniki. Jednym z nich jest lokalizacja i wielkość firmy, a także forma zatrudnienia. Można spotkać się z wieloma rodzajami umów, z czego popularne są również kontrakty B2B. Jednak taki typ umowy okaże się najbardziej korzystny dla doświadczonych zawodowo osób. Należy pamiętać o tym, że wysokość zarobków jest zależna również od stażu pracy przedstawiciela handlowego. Młodszy specjalista może otrzymać najwyżej 5250 zł brutto, a z kolei bardziej doświadczony pracownik zarobi np. 8410 zł brutto miesięcznie. Dodatkowo z wynagrodzeniem wiążą się także ostateczne wyniki naszej pracy, a co za tym idzie więcej prowizji. Z tego powodu należy stale się rozwijać i poszerzać swoje kompetencje. Dobra znajomość sektora, w którym się działa, a także korzystanie z odpowiednio dobranych technik marketingowych i mówienie językiem korzyści ułatwiają zdobywanie zaufania klientów, co wpływa na wyniki sprzedaży.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.