Artykuł sponsorowany

Gabloty na przystankach. Ich rola i znaczenie

Gabloty na przystankach. Ich rola i znaczenie

Konstrukcja przystanku ma za zadanie jednoznacznie informować o miejscu postoju pojazdów, a przy tym powinna ochraniać osoby oczekujące na transport przed różnymi warunkami pogodowymi. Nowoczesne przystanki uwzględniają także elementy dodatkowego wyposażenia. W tym artykule przeczytasz, jakie zastosowanie mają gabloty i czym się one od siebie różnią.

Gabloty informacyjne

Stare przystanki przeważnie miały proste konstrukcje, dlatego wszystkie ich ściany z każdej strony były traktowane jak miejsca na naklejanie reklam i plakatów. Przez to ich estetyka szybko spadała. Po kilku miesiącach pozostawały strzępki papierów i często trudno było rozczytać rozkład. Obecnie stosuje się gabloty, które można podzielić w zależności od przeznaczenia. Najpopularniejsze są gabloty informacyjne. Powinny one znajdować się na każdym przystanku. Osoby upoważnione umieszczają w nich rozkład jazdy oraz wszelkie niezbędne informacje dla podróżnych, takie jak ceny biletów, kary oraz regulaminy przejazdu danymi środkami komunikacyjnymi. Osoby rozwieszające reklamy wiedzą, że informacje w takiej gablocie nie mogą być zasłonięte. Rozkład jest chroniony przez zerwaniem, zaklejeniem czy przemoczeniem. Gabloty informacyjne czasem łączy się z konstrukcją przystanku, albo stawia się je obok. Ta druga forma jest popularna na peronach kolejowych ze względu na wymogi informacyjne, które uwzględniają wszystkie przejazdy kolejowe w ciągu doby.

Gabloty reklamowe

Gabloty produkowane są także z zamierzeniem reklamowym. Jest to świetny sposób na to, by informować przechodniów o miejskich wydarzeniach, koncertach lub ważnych informacjach. To także forma dodatkowego zarobku dla administratora, ponieważ gabloty reklamowe udostępniane są wybranym przedsiębiorcom. Mają oni możliwość rozreklamować produkt, usługę lub markę. Reklamy i zapowiedzi koncertów są umieszczane na plakatach pokaźnych rozmiarów, dlatego już z daleka będą one widoczne przez przechodniów i nie są przy tym nachalne czy niechlujne, jak oklejone ulotkami tradycyjne tablice czy słupy reklamowe. Przeważnie gabloty wykonuje się z wysokiej jakości systemów aluminiowych, które są odporne na zniszczenia i działanie szkodliwych czynników atmosferycznych. Umieszczone w nich plakaty nie mają kontaktu z wilgocią.

Rodzaje gablot reklamowych

Gabloty reklamowe najczęściej występują w dwóch rodzajach. Pierwszą jest system będący wkładem do istniejących konstrukcji. Umieszcza się go na boku przystanku, dzięki czemu ściana staje się eleganckim nośnikiem reklamy. Przystanek może więc posiadać gablotę informacyjną oraz dwie gabloty reklamowe po obu stronach. Drugim rodzajem są gabloty wolnostojące. W tym przypadku można je stawiać przy przystankach lub samodzielnie w zupełnie innych miejscach. Takie gabloty są jedno- lub dwustronne. Dodatkową opcją jest podświetlenie, dzięki któremu reklamy i plakaty staną się widoczne także w nocy. Wykonanie gablot powinno jednak wkomponowywać się w przestrzeń publiczną. Pracownik firmy Arret w Zabrzu mówi:

W ofercie sprzedażowej posiadamy standardowe gabloty informacyjne i reklamowe. Lecz ze względu na indywidualne potrzeby klientów, realizujemy także projekty niestandardowe w różnych kształtach i rozmiarach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.