Artykuł sponsorowany

Formy nabycia ekspresu do kawy – zakup, leasing i dzierżawa

Formy nabycia ekspresu do kawy – zakup, leasing i dzierżawa
Ekspres do kawy to obecnie urządzenie, bez którego obyć nie może się w zasadzie żadne biuro. Są to jednak jednocześnie urządzenia dość drogie, dlatego nie zawsze  firma decyduje się na ich zakup. Innymi formami nabycia ekspresu do kawy są leasing i dzierżawa. Jakie są wady i zalety poszczególnych rozwiązań? Które  z nich cieszy się największą popularnością?

Amortyzacja – powyżej jakiej kwoty jest możliwa?

W sytuacji, gdy cena urządzenia nie przekracza 3500 złotych netto, najlepszym rozwiązaniem jest nie leasing, nie dzierżawa, a zakup ekspresu do kawy. Powyżej tej kwoty ekspres do kawy musi być bowiem już amortyzowany według stawki 20%. Warto przy tym pamiętać, że wydatki poniesione z tytułu zakupu urządzeń potrzebnych do przygotowywania napojów można zaliczyć w koszty uzyskania przychodów firmy i odliczyć od nich podatek naliczony VAT. Leasing jest z kolei formą zakupu w przypadku której firma przekazuje do dyspozycji maszynę w zamian za uiszczanie co miesiąc opłaty. Po zakończeniu umowy leasingowej można dane urządzenie wykupić na własność. Leasingowaniem (i innymi formami zakupu) zajmuje się przykładowo firma Caffe Team.

Leasing ekspresu do kawy

Nie wszyscy wiedzą o tym, że leasingować można nie tylko samochody, ale i np. ekspresy do kawy. W czasie trwania umowy leasingu firma co miesiąc otrzymuje fakturę VAT. Koszt netto to w całości koszt uzyskania przychodu, a więc obniża on podstawę opodatkowania. Podatek VAT ulega tym samym całkowitemu odliczeniu. W Polsce panuje upodobanie do posiadania sprzętów na własność – tymczasem na świecie zauważyć można mocny trend odchodzenia od posiadania na rzecz właśnie wynajmowania. Jednak nawet w przypadku osób, które lubią mieć rzeczy na własność, leasing może okazać się dobrym rozwiązaniem. Po zakończeniu umowy leasingowej można wykupić dane urządzenie na własność.

Dzierżawa ekspresu

Jeszcze innym rozwiązaniem jest dzierżawa ekspresu do kawy. To rozwiązanie dla tych firm, które nie chcą inwestować w zakup urządzenia. W przypadku dzierżawy wynajmują one ekspres i zobowiązują się do zakupu kawy. Ilość zamawianej kawy jest przy tym ustalana w zależności od indywidualnych potrzeb. Na tej podstawie wybiera się również urządzenie o danej wydajności. Opłata za dzierżawę ekspresu do kawy i zakup samej kawy to koszt uzyskania przychodu, który pomniejsza podatek dochodowy. W dzierżawie można liczyć również na kompleksowy serwis urządzenia i regularne dostawy kawy. To rozwiązanie ma sporo zalet. Przede wszystkim nie wiąże się z jednorazowym wysokim wydatkiem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.