Artykuł sponsorowany

Druk solwentowy czy sitodruk, który lepiej sprawdzi się przy wykonaniu koszulek dla firmy?

Druk solwentowy czy sitodruk, który lepiej sprawdzi się przy wykonaniu koszulek dla firmy?

Koszulki z nadrukiem stanowią doskonałą formę reklamy, a także mogą być wykorzystywane jako jeden z elementów tworzących identyfikację wizualną przedsiębiorstwa. W obu przypadkach warto zadbać, aby koszulki cechowały się wysoką jakością, szczególnie pod względem trwałości i estetyki wykonanych nadruków. Wśród wielu metod drukowania można zdecydować się na druk solwentowy lub sitodruk. Porównajmy zatem ich właściwości i sprawdźmy, który wybrać?

Czym różni się druk solwentowy od sitodruku?

Druk solwentowy to technologia polegająca na drukowaniu przy użyciu tuszu solwentowego, który jest nanoszony na koszulkę lub inny materiał reklamowy, np. baner. W rezultacie otrzymujemy trwały nadruk, odporny na działanie czynników zewnętrznych, np. promieni UV. Z kolei sitodruk wykorzystuje specjalne matryce, przez które przeciska się farbę. W efekcie otrzymujemy nadruk charakteryzujący się wysoką odpornością na uszkodzenia. Co ważne, grafiki wykonane sitodrukiem nie ulegają zniekształceniom, spękaniom czy odbarwieniom.

Przeczytaj również: Nadruk na koszulkach. Jaką technologię wybrać?

Warto pamiętać, że obie techniki są powszechnie stosowane przez zakłady poligraficzne, np. Drukarnia Sprint z Krakowa wykorzystuje je do tworzenia nadruków na koszulkach, torbach reklamowych oraz innych tekstyliach. Swoją ofertę firma kieruje zarówno do klientów indywidualnych, jak i podmiotów gospodarczych. Poza drukiem solwentowym i sitodrukiem drukarnia wykonuje nadruki w technologii sublimacyjnej, polecane zwłaszcza w przypadku tkanin poliestrowych, nadruki folią FLEX oraz FLOCK, a także haft, wykonywany profesjonalną maszyną hafciarską.

Przeczytaj również: Jak umieścić nadruki na koszulkach firmowych?

Kiedy warto wybrać sitodruk, a kiedy druk solwentowy?

Nadruki wykonane metodą sitodruku wyróżniają się niemal doskonałym odwzorowaniem projektu, co pozwala na drukowanie skomplikowanych wzorów. Dlatego, jeśli koszulki z nadrukiem mają zawierać grafikę złożoną z wielu elementów, wówczas technologia sitodrukowa sprawdzi się doskonale. Poza wysoką jakością estetyczną, nadruki wykonane tą metodą są trwałe i odporne na różne czynniki, np. pranie w wysokich temperaturach, czy niekorzystne warunki atmosferyczne. Również pod względem ekonomicznym sitodruk można uznać za technikę konkurencyjną.

Przeczytaj również: Na czym polega druk solwentowy?

Natomiast druk solwentowy to doskonała opcja, gdy planujemy wydruki masowe o prostych wzorach, np. wysokiej jakości trwałe napisy na koszulkach. W takim przypadku bardzo niskim kosztem możemy wykonać znakowanie odzieży firmowej. Nadruk solwentowy jest nie tylko ekonomiczny, ale także wyjątkowo odporny, więc mamy pewność, że koszulki firmowe wykonane w tej technice będą niezwykle trwałe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.