Czym różnią się kasetony reklamowe od pylonów?
Reklama zewnętrzna stanowi ważny obszar strategii marketingowej większości przedsiębiorstw. Jednymi z najchętniej wdrażanych narzędzi do promowania i oznakowania firmy są pylony oraz kasetony. Popularność tego typu elementów wpłynęła na to, że na stałe wpisały się w krajobraz miast, a co więcej – są stosowane także jako meble wystawiennicze. Konstrukcje te wydają się podobne, jednak można wskazać między nimi kilka różnic.
Wygląd i wielkość
Pierwszą kluczową różnicę między tymi dwoma konstrukcjami stanowią ich parametry techniczne. Klasyczne pylony – inaczej totemy – to wysokie, kilkumetrowe ścianki, które można spotkać np. przy stacjach benzynowych czy drogach wjazdowych na parkingi przy galeriach handlowych. Mniejsze totemy znajdują się z kolei przy hotelach bądź biurowcach będących siedzibą dla wielu firm.
Natomiast kasetony reklamowe zazwyczaj mają kwadratowy, prostokątny albo okrągły kształt, a ich wysokość, szerokość i grubość jest liczona nie w metrach, lecz centymetrach. Na takich tablicach znajduje się tylko logo i nazwa firmy, ewentualnie niedługie hasło lub mała grafika ściśle kojarząca się z daną marką.
Najważniejsze funkcje
Zarówno pylony, jak i kasetony stanowią formę reklamy zewnętrznej, w związku z czym ich zadania w pewnym stopniu pokrywają się. Przede wszystkim każda z tych konstrukcji doskonale sprawdza się jako oznakowanie firmy, przy czym rola kasetonów właściwie ogranicza się tylko do tej funkcji. Dzięki temu, że tablice reklamowe znajdują się nad wejściem np. do sklepu, fryzjera, przychodni lekarskiej klienci mogą łatwiej odnaleźć interesujący ich punkt.
Rola pylonów jest szersza. Można na nich umieścić podstawowe informacje o firmie (logo i nazwę), ale także m.in. mapę prezentującą układ biur na poszczególnych piętrach, wskazówki dotarcia do rejestracji, godziny otwarcia. Czytelne informacje przedstawione za pomocą napisów lub grafik pomagają sprawniej poruszać się po terenie obiektu.
Pylony i kasetony jako meble wystawiennicze
Pylony i kasetony doskonale nadają się do budowania stoisk ekspozycyjnych i sprzedażowych (również mobilnych). Elementy te świetnie się uzupełniają i bazując właściwie tylko na nich można zaprojektować całe stoisko. Pracownik reprezentujący firmę Clever Frame wyjaśnia: Kasetony z powodzeniem można zastosować jako ścianki organizujące przestrzeń, dzielące ją na strefy. Natomiast pylony pomogą odpowiednio wyeksponować ofertę i misję firmy – w tym celu warto zdecydować się na modele multimedialne, czyli wyposażone w ekrany, na których można wyświetlić zdjęcia, materiały wideo, prezentacje.
Pylony wymagają więc więcej miejsca, ale mogą też przekazać sporo informacji. Z kolei kasetony można umieścić na każdym budynku, lecz czasami trudno właściwie je wyeksponować. Podczas wybierania, a następnie projektowania kasetonów i pylonów należy skoncentrować się na tym, by gotowa konstrukcja stanowiła przede wszystkim profesjonalną wizytówkę firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana