Artykuł sponsorowany

Czym powinna się charakteryzować dobra taśma opakowaniowa

Czym powinna się charakteryzować dobra taśma opakowaniowa
Taśmy klejące to najpopularniejszy sposób zabezpieczania opakowań. Obecnie na rynku dostępny jest szeroki asortyment taśm pakowych, począwszy od taśm samoprzylepnych i dwustronnie przylepnych, przez taśmy papierowe, PVC czy akrylowe, aż po taśmy z nadrukami. Jakie właściwości powinna posiadać taśma opakowaniowa, aby dobrze zabezpieczać towary w trakcie transportu i podczas przechowywania?

Odpowiednie właściwości

Dobrą taśmę opakowaniową powinna przede wszystkim wyróżniać wysoka jakość oraz dopasowanie do indywidualnych potrzeb.
Tłumaczy to specjalista z firmy Total Market w Warszawie produkującej materiały opakowaniowe: Dobrze dobrana taśma opakowaniowa to taka, która najlepiej sprawdzi się w danych warunkach. Oczywiście każdy tego typu materiał powinien charakteryzować się wysoką wytrzymałością oraz oraz doskonałą kleistością – to podstawa właściwego zabezpieczenia pakunku przed otwarciem czy rozerwaniem. Ponadto istotne są również inne parametry, takie jak wysoka odporność na zmiany temperatur, wilgoć czy promieniowanie UV. Takimi właściwościami charakteryzuje się np. taśma na kauczuku naturalnym, którą można stosować praktycznie bez względu na warunki. Dobra taśma powinna być też odporna na procesy starzenia, co zapewnia np. taśma akrylowa. Duże znaczenie, zwłaszcza w przypadku większych zakładów, gdzie przy pakowaniu pracuje wiele osób, ma też sposób odwijania taśmy z rolki. Ciche i łatwe odwijanie, jak w przypadku taśmy "winylowej" z PVC, znacznie podnosi komfort pracy. Warto też zwrócić uwagę na konstrukcję taśmy, czyli możliwość jej zastosowania do pakowania ręcznego, jak i w systemach pakowania automatycznego. Wiele dostępnych obecnie taśm jest pod tym względem uniwersalnych.

Szerokie zastosowanie

Wybierając taśmę opakowaniową, powinno się także zapoznać z jej przeznaczeniem. Różne rodzaje odpowiadają bowiem różnym materiałom, z których produkowane są opakowania, np. tekturze czy folii. Dobrym rozwiązaniem jest zakup taśmy uniwersalnej, przeznaczonej do różnych powierzchni. Takie taśmy sprawdzą się w każdym sektorze, zarówno w transporcie, logistyce, jak i handlu. Nowoczesne taśmy opakowaniowe znajdują również zastosowanie w reklamie. Wystarczy sięgnąć po atrakcyjnie wyglądające taśmy opakowaniowe z nadrukiem, które mogą być ważnym narzędziem w kreowaniu wizerunku marki.

Co jeszcze?

Przy zakupie taśmy warto zwrócić uwagę na jej długość, bowiem na rynku funkcjonują dwie jednostki: metry oraz jardy. Dobierzmy także właściwą szerokość, a także kolor, jeśli zależy nam na estetycznym opakowaniu. Na szczęście obecnie dostępnych jest wiele wymiarów i odcieni taśm. Ważne jest też źródło, z którego kupimy taśmę. Materiały niemarkowe, często sprowadzane z Chin, mogą okazać się dalekie od ideału, w przeciwieństwie do renomowanych polskich produktów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.