Artykuł sponsorowany

Czym jest outsourcing i dlaczego jest on tak korzystny dla firm?

Czym jest outsourcing i dlaczego jest on tak korzystny dla firm?
Zarówno sam termin, jak i praktyka biznesowa outsourcingu przyszły do nas z Zachodu. Outsourcing to nic innego jak wykorzystywanie przez firmy zewnętrznego wsparcia specjalistycznego do wykonania konkretnych zadań. Nie należy mylić takiego działania ze współpracą w oparciu o umowy zlecenia, gdyż profesjonalny outsourcing polega na transakcjach w obszarze B2B. Dlaczego warto z niego korzystać? Najczęściej outsourcing obejmuje długofalową współpracę między dwoma przedsiębiorstwami i obejmuje świadczenie pełnych usług z obszaru jakiegoś działu, np. księgowości – wyjaśnia ekspert z  Kancelarii Saldo. Takie działania nazywamy outsourcingiem pełnym. Nieco rzadziej firmy decydują się na selektywny outsourcing, który zakłada wykonanie przez zewnętrzną firmę tylko jakichś konkretnych składowych elementów kompleksowej usługi. Dla unaocznienia różnicy podajmy przykład: przedsiębiorca, który oddaje zewnętrznej firmie całkowite prowadzenie rachunków firmy, korzysta z pełnego outsourcingu. Jeśli umowa obejmuje wyłącznie roczne rozliczenie z Urzędem Skarbowym, mamy do czynienia z outsourcingiem selektywnym.

Po co stosować outsourcing?

Korzystanie z profesjonalnych usług zewnętrznych wykonawców pozwala przedsiębiorstwu skupić się na głównej misji i celach strategicznych, zatem sprzyja specjalizacji działalności gospodarczej i buduje jej konkurencyjność rynkową. Jednocześnie redukcji ulegają koszty zatrudnienia pracowników. Nie musimy inwestować w szkolenia własnej kadry, ponieważ dobrze wybrany zewnętrzny wykonawca posiada doskonałą bazę wiedzy i wykwalifikowanych specjalistów. Ogólnie rzecz biorąc, decyzja o outsourcingu niektórych działów firmy wynika po prostu z rachunku opłacalności – mówi spec. z  Kancelarii Saldo.

Najczęstsze obszary outsourcingu

Skoro głównym celem outsourcingu jest umożliwienie przedsiębiorstwu skupienia się na najważniejszych zadaniach, obszary najchętniej przekazywane zewnętrznym wykonawcom to te o funkcjach pomocniczych i organizacyjnych. Najczęściej outsourcowane działy to sprzątanie, catering, zaopatrzenie i ochrona. Drugą grupę stanowią zadania związane z administracją firmy, czyli działy kadr i rachunkowości, a także IT, szkolenia i obsługa klienta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.