Artykuł sponsorowany

Czy leci z nami pilot? Dlaczego szkolenia dla menedżerów są potrzebne?

Czy leci z nami pilot? Dlaczego szkolenia dla menedżerów są potrzebne?

Praca z ludźmi wymaga doskonałych umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych. W przeciwnym razie będzie dochodzić do spięć i nieporozumień. Na szczęście można się ich nauczyć, a następnie pogłębiać zdobytą wiedzę.

Menedżerowie, którzy skorzystają z warsztatów, zyskają nowe zdolności, które błyskawicznie przełożą się na atmosferę w zespole i uzyskiwane wyniki. Firma nie powinna na tym oszczędzać.

Szkolenia menadżerskie pozwalają kluczowej kadrze uzyskać najnowszą wiedzę, poznać nieznane do tej pory techniki, skonfrontować przekonania z opiniami innych uczestników szkoleń, a także zadać pytania szkoleniowcom, którzy mają bardzo bogatą wiedzę w różnych dziedzinach.

Co jakiś czas każdy menadżer powinien mieć okazję, by wziąć udział w szkoleniu, które otworzy go na nowe zagadnienia i pozwoli świeżym okiem spojrzeć na sprawy, którymi zajmuje się każdego dnia. Na takim szkoleniu skorzysta nie tylko menedżer, ale przede wszystkim jego zespół. Wyjaśniamy, jak to możliwe.

Rozwój kompetencji miękkich menedżerów ma ogromny wpływ na całą firmę

Na dzisiejszym – mocno konkurencyjnym – rynku wygrywają te firmy, które potrafią docenić swoich pracowników i zdają sobie sprawę, że prawdziwą siłą jest zmotywowany, lojalny zespół.

Każdy pracodawca chciałby powiedzieć z pełnym przekonaniem, że zatrudnia kreatywnych, uczciwych pracowników, którzy dbają o interes firmy, szanują jej zasoby oraz kolegów. Ale jak to osiągnąć? Poza tym, że pracownicy chcą być uczciwie traktowani (mieć godne warunki pracy i płacy, nie czuć wyzysku), to także muszą czuć wsparcie ze strony menedżera.

Od jakości pracy menedżera zależy, czy pracownicy będą czuli się częścią firmy. To on buduje atmosferę w swoim zespole. Jeśli podejdzie do załogi z szacunkiem i zrozumieniem, to może się spodziewać, że odwdzięczą się w ten sam sposób. Jeśli jednak nie zbuduje atmosfery zaufania, to jego zespół nie będzie zgrany.

Umiejętność posługiwania się kompetencjami miękkimi pomaga menadżerom budować współpracę i dobre relacje z członkami zespołu. Można się tego nauczyć, ale nie warto poprzestać na pojedynczym szkoleniu.

Regularne warsztaty stają się okazją nie tylko do pogłębiania zdobytych już umiejętności, ale także do wymiany przemyśleń z innymi uczestnikami szkolenia. Każdy menedżer ma wątpliwości i chwile zwątpienia. Warto się nimi dzielić.

Skuteczniejsza komunikacja w zespole i firmie

W codziennej pracy menedżer wykonuje różne zadania. Stanowi pomost między kierownictwem firmy a swoim zespołem, kieruje grupą co najmniej kilkunastu osób i rozlicza je z wykonanych zadań. Pracuje z dokumentacją, przygotowuje zestawienia i sprawozdania, uczestniczy w wielu spotkaniach.

Praca z zespołem i nieustanne rozmowy, wydawanie poleceń i zachęcanie zespołu do lepszej pracy, może okazać się najtrudniejszym zadaniem.

Dlaczego? Bo praca z ludźmi to praca z emocjami. Wymaga szeregu umiejętności interpersonalnych, które wykorzystujemy w relacjach społecznych do skutecznego komunikowania się z innym. Są to między innymi:

  • umiejętność słuchania innych,

  • empatia,

  • asertywność,

  • budowanie zaufania.

Niektórzy z nas posiadają te umiejętności, inni muszą się ich nauczyć. Niezależnie od tego, czy są to umiejętności wrodzone czy nabyte, warto dalej nad nimi pracować i je rozwijać. Poprawi to atmosferę w zespole i podniesie efektywność.

Lepsze wyniki i efekty pracy

Dokształcanie kadry menadżerskiej podnosi jakość i profesjonalizm pracy, co skutkuje wzrostem motywacji oraz wydajności całej firmy.

Umiejętność skutecznego komunikowania się z zespołem przekłada się nie tylko na lepszą atmosferę w zespole, ale także na lepsze wyniki w pracy. Jak to możliwe?

Osoby, które dobrze czują się w miejscu pracy, lepiej wykonują swoje obowiązki. Działa tu zasada wzajemności – jeśli jesteśmy dobrze traktowani, dajemy z siebie więcej.

Dlatego też firma nie powinna patrzeć na szkolenia kadry menedżerskiej jak na wydatek, lecz postrzegać je w kategoriach inwestycji. Poprawa jakości pracy zostanie szybko zauważona. Skorzystają na tym wszyscy zainteresowani.

Pracownicy będą mniej zestresowani, gdyż znikną problemy w komunikacji z przełożonym. Menedżer lepiej będzie zarządzał zespołem, a do tego nie będzie się zadręczał wątpliwościami, czy nie krzywdzi swoich podwładnych. Firma zaś zyska zadowolonych, bardziej zmotywowanych pracowników.

Rozwój umiejętności zarządzania zmianami i prowadzenia projektów

Wszyscy boją się zmian, ale są one naturalnym elementem istnienia firm. Pracownikom, którzy kojarzą zmiany z zagrożeniem, warto wyjaśnić, że to przede wszystkim szansa na nauczenie się czegoś nowego i sprawdzenie się w nowych okolicznościach.

Oswajanie pracowników z nadchodzącymi zmianami nie jest łatwe, ale są narzędzia, za pomocą których menedżer może ułatwić sobie to zadanie.

Rozmowy na trudne tematy wymagają zdolności komunikacyjnych: mówienia w sposób wywołujący u rozmówcy spokój, a jednocześnie umiejętności wysłuchania go i odpowiedniego reagowania na wątpliwości i obawy.

Tego wszystkiego można się nauczyć, a raz zdobytą wiedzę pogłębiać w trakcie szkoleń. Menedżer nabierze pewności siebie i będzie wiedział, jak komunikować zespołowi informacje o zmianach, ale przede wszystkim nauczy się przeprowadzać swój zespół przez te zmiany.

Menedżerom proponujemy także szkolenia przygotowujące do prowadzenia projektów. Koncentrują się one na umiejętności delegowania obowiązków i rozliczania z wykonania ich, a także sprawnej komunikacji tak, aby wszyscy członkowie zespołu wiedzieli, czego się od nich oczekuje. Umiejętne kierowanie projektami usprawnia pracę i pozwala wyeliminować błędy.

Skuteczniejsze zarządzanie sobą i efektywniejsze planowanie

Rutyna jest wrogiem rozwoju. Gdy nadmiernie przyzwyczajamy się do sprawdzonych sposobów działania, odpychamy od siebie myśl, że pewne rzeczy można zrobić inaczej. To bardzo groźne dla menedżera, który musi wykazywać się świeżym spojrzeniem i umiejętnością dostosowywania się do zmian na rynku.

Z kręgu przyzwyczajeń mogą wyrwać go właśnie szkolenia, w trakcie których skonfrontuje swoje nawyki z zadaniami przedstawionymi przez szkoleniowca, a zapoznanie się z doświadczeniami innych uczestników, pozwoli mu odpowiedzieć na pytanie, czy nie warto zmienić niektórych metod działania.

Dzięki odświeżeniu metod, uzyska lepsze wyniki w pracy, a jednoczenie będzie lepiej zarządzać pracą innych.

Wiedza i umiejętności na szkoleniach Certes. Zobacz, co otrzymujesz

Od lat szkolimy kadrę menedżerką z umiejętności interpersonalnych, skutecznej komunikacji i zarządzania zespołem. Naszym celem jest wyposażenie kursantów w gotowe rozwiązania, tak aby po zakończeniu szkoleń wiedzieli, jak wdrożyć nabytą wiedzę.

Menedżerów zapraszamy na szkolenia między innymi z:

  • autoprezentacji,

  • coachingu i mentoringu,

  • motywowania i budowania zaangażowania w zespole pracującym hybrydowo,

  • planowania, delegowania i organizacji pracy.

Szkolenia dostosowujemy do potrzeb kursantów. Możemy przygotować warsztaty na indywidualne zamówienie klienta albo zmodyfikować program istniejących szkoleń tak, aby odpowiadały potrzebom klientów.

Zapraszamy wszystkich chętnych do zapoznania się z naszą ofertą!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.