Artykuł sponsorowany

Audyt podatkowy – kiedy warto go przeprowadzić?

Audyt podatkowy – kiedy warto go przeprowadzić?
Audyt podatkowy stanowi usługę, mającą na celu obiektywną weryfikację zgodności rozliczeń z aktualnie obowiązującym prawem. Analizę można przeprowadzić samodzielnie lub zlecić jej wykonanie zewnętrznemu podmiotowi. Jakie działania obejmuje audyt?

Opis działań

Analiza polega na całościowej eksploracji źródłowej dokumentacji wraz z przeglądem procedur wykorzystywanych przez dany podmiot w trakcie jego działalności. Efekt audytu stanowią końcowy raport, składający się z opisu wykrytych nieprawidłowości, oraz podsumowanie ustaleń i przedstawienie korekt deklaracji podatkowych za okres poddany weryfikacji. Analiza zawiera m.in.:
  1. umowy handlowe,
  2. faktury, rachunki,
  3. ewidencje, rejestry,
  4. sprawozdania.
Przeprowadzenie audytu wiąże się z wykorzystaniem narzędzi, które odnoszą się do kwestii, będących przedmiotem eksploracji. Osoba, wykonująca badanie, bazuje ponadto na dokumentacji, poświadczającej zaistnienie zdarzeń, które doprowadziły do stworzenia zobowiązania podatkowego lub do modyfikacji ich zakresu. Rezultat wykrycia wszelkich nieprawidłowości stanowi uniknięcie odpowiedzialności skarbowo-podatkowej podmiotu oraz stworzenie modułów, pozwalających na uniknięcie uchybień w przyszłości. Niezależna analiza przeprowadzana jest na zlecenie danej osoby przez zewnętrznego audytora. Szczegółowe informacje na temat usługi dostępne są na stronie internetowej  https://www.crowe.com/pl/services/doradztwo-podatkowe/audyt-podatkowy.

Korzyści płynące z audytu

Audyt stanowi badanie dostosowane do struktury oraz celów przedsiębiorstwa. Jego zaletą jest możliwość prawidłowego usunięcia błędów w prowadzonych przez firmę rozliczeniach podatkowych. Zapewnia on również bezpieczeństwo spółki jako płatnika CIT/PIT. Dzięki prawidłowemu przeprowadzonemu audytowi firma może bez obaw realizować swoje cele biznesowe. Analiza podatkowa stanowi bezpieczne rozwiązanie, pozwalające uniknąć kosztownych sankcji. Warto zatem zlecić jej przeprowadzenie zewnętrznemu podmiotowi. Firmy, prowadzące działalność badaniowo-rozwojową, mogą obniżyć wysokość podatku dochodowego. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie  https://www.crowe.com/pl/insights/ulga-b-r-wysokosc-dopuszczalnych-odliczen.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.