Po jakie suplementy powinni sięgać biegacze?

Zbilansowana dieta jest bardzo ważna – szczególnie jeżeli jesteś osobą aktywną fizycznie. W zachowaniu odpowiedniej formy pomocne są suplementy diety. Przeczytaj, jakie suplementy diety są używane przez biegaczy. Sprawdź, co pomoże ci zwalczyć uczucie zmęczenia po treningu. Dostarczenie organizmowi odpowiednich składników wpłynie pozytywnie na twoje zdrowie i poprawi jakość treningu.

Czym różni się odżywka od suplementu diety?

Zarówno odżywki, jak i suplementy diety to środki, których zadaniem jest poprawienie naszych wyników sportowych. Poprawa ta ma nastąpić dzięki uzupełnieniu braków w diecie.

Suplementy to produkty spożywcze, odżywki zaś to preparaty specjalnego przeznaczenia żywieniowego, które ze względu na specyficzny skład bądź sposób przygotowania wyraźnie różnią się od środków spożywczych, które są powszechnie przyjmowane.

Jakie suplementy diety są najczęściej wybierane przez biegaczy?

Zwiększona aktywność fizyczna wymaga wyrównania niedoborów. Biegacze najczęściej stosują preparaty zawierające makro- i mikroelementy oraz multiwitaminy. Witaminy A, D, E, K, K2 oraz C zwiększają  odporność, działają także przeciwzapalnie. Aby prawidłowo dobrać zestaw witamin, warto wybrać się na badania i sprawdzić, czego potrzebuje nasz organizm. Dietę i suplementy należy dopasować do indywidualnych potrzeb.

 Świadome odżywianie jest bardzo ważne. Zbilansowana dieta oprócz głównych posiłków zawiera także odpowiednie dodatki w postaci przekąsek proteinowych czy suszonych owoców. Należy zadbać również o odpowiednie nawodnienie organizmu i zrezygnować z używek. Zwykłą kawę i herbatę zastąpić ich zdrowszymi odpowiednikami – zieloną herbatą i zieloną kawą – mają wiele wartościowych substancji. Prawidłowa dieta sprawi, że organizm biegacza będzie regenerował się szybciej – tłumaczy ekspert reprezentujący  Zdrowa Zielona.

Co pomoże zwalczyć uczucie zmęczenia po treningu?

Ważne, aby po każdym treningu spożyć pełnowartościowy posiłek bądź wypić koktajl. Należy to zrobić bez względu na porę dnia – nawet jeżeli trening kończymy o późnej porze. Dzięki temu glikogen będzie miał szansę się odbudować, a przemiany biochemiczne, które są odpowiedzialne za katabolizm, zostaną zatrzymane. Doprowadzi to do superkompensacji. Nasz organizm  będzie w stanie pokonywać swoje bariery i pracować na wyższych obrotach.

Dzięki posiłkowi po treningu równowaga wewnętrzna zostanie zachowana, a utracona energia wróci. Nigdy nie należy zapominać o dostarczaniu organizmowi odpowiednich składników odżywczych. Prawidłowa dieta i suplementacja wpływa na jakość treningu.

Materiał partnera