ABC skutecznego i zdrowego odchudzania

Chcesz w końcu schudnąć? Nie wiesz, jak zacząć stosowanie diety i przygotować się do kuracji odchudzającej? Skorzystaj z naszych porad, dotyczących tego, jak się odchudzać, a z pewnością unikniesz efektu jo-jo, braku motywacji do działania oraz wilczego głodu, który wcale nie ułatwia wytrwania w postanowieniu stosowania diety.

Szacuje się, że nadwaga dotyczy już 70% Polaków i jest to problem stale postępujący, więc decyzja o odchudzaniu jest sposobem na zatrzymanie negatywnych skutków nadwagi i poprawę stanu zdrowia, często jednak o tym nie myślimy i traktujemy odchudzanie jedynie, jako sposób na ładną sylwetkę.

Niezależnie od celu odchudzania, musisz zawsze myśleć o swoim zdrowiu i lepiej poznać mechanizmu rządzące Twoim organizmem. Nie zawsze nadmiar kilogramów wiąże się jedynie ze stosowaniem złej diety. Czasami winne są emocje, stres lub choroby, które należy zacząć leczyć, aby odchudzanie było skuteczne.

Kiedy odchudzanie rozpocząć wizytą u lekarza?

Jeżeli jesz mało, a Twoja dieta wydaje się niskokaloryczna i zdrowa, źle się czujesz, miewasz zawroty głowy, wypadają Ci włosy lub masz inne nietypowe objawy, zacznij odchudzanie od wykonania badań, które mogą ujawnić między innymi zaburzenia hormonalne, będące jedną z częstych przyczyn nadmiernego przybierania na wadze. Warto także przyjrzeć się przyjmowanym lekom np. na alergię lub astmę, które często powodują odkładanie się tkanki tłuszczowej w organizmie. Za nadmierne przybieranie na wadze może odpowiadać także cukrzyca i szereg innych chorób.

Jeżeli czujesz się dobrze, wiesz, że Twoja dieta nie jest najlepiej skomponowana i do tego prowadzisz siedzący tryb życia, również możesz wykonać podstawowe badania, aby sprawdzić, czy nie masz np. anemii, która znacznie częściej występuje u osób z nadwagą niż osób szczupłych i wymaga stosowania diety bogatej w żelazo oraz witaminy z grupy B.

Dlaczego warto odwiedzić lekarza przed wyborem diety? Przede wszystkim dlatego, aby sobie nie zaszkodzić, gdyż najczęściej podczas odchudzania korzystamy nie z pomocy profesjonalnego dietetyka, a „doktora Google”, wiec zachodzi duże ryzyko, że możesz mieć problem z wyborem idealnej diety.

Jak się nie odchudzać?

Powstało wiele patentów na odchudzanie. Oczywiście można spierać się nad skutecznością konkretnych diet i ćwiczeń, ale nie można pominąć jednego faktu – dieta i aktywność fizyczna to podstawa w drodze do zdrowia i szczupłej sylwetki. Nie stosuj więc restrykcyjnych diet, głodówek, modnych kuracji, które jedynie sporo kosztują i mogą powodować pogorszenie stanu zdrowia, ale postaw na zdrową, zbilansowaną i różnorodną dietę, której dzienna kaloryczność nie będzie niższa niż 1000 – 1300 kcal.

Podczas odchudzania nie daj się nabrać na dietetyczne gotowce w postaci potraw np. sałatek dostępnych w supermarkecie, diet pudełkowych czy wszelkich przekąsek light i fit. Staraj się jeść jak najmniej przetworzoną żywność, regularnie spożywaj posiłki i pij dużo wody, która pomaga szybciej schudnąć i zmniejsza uczucie głodu.

Jeżeli szukasz konkretnych porad na temat stosowania diety, kliknij tutaj i sprawdź, co na temat szybkiego i skutecznego odchudzania mają do powiedzenia osoby testujące różne kuracje i tak, jak Ty walczące ze zbędnymi kilogramami. Na forum znajdziesz wiele ciekawych porad, uzyskasz wsparcie i dodatkową motywację do działania, co przełoży się na szybsze efekty odchudzania!

Materiał partnera