Zalety zastrzeżenia znaku towarowego w UE
Na czym polega zastrzeżenie znaku towarowego?
Znakiem towarowym może być logo firmy, nazwa, slogan reklamowy, ale również kształt towaru, jego zestawienie kolorystyczne oraz dźwięk, np. melodia, piosenka i rymowanka. Dzięki charakterystycznym znakom, klienci są w stanie rozpoznać i zapamiętać daną markę i jej produkty. Warto zatem zastrzec swój znak towarowy, aby mieć pewność, że nikt inny nie będzie czerpać zysków z posługiwania się nim. Można zrobić to samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistycznej Kancelarii Prawno-Patentowej BELLEPAT z siedzibą w Przemyślu, która przygotowuje wniosek i składa go w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Ochrona znaku na terenie dwudziestu ośmiu państw UE trwa przez 10 lat, ale po tym okresie może zostać przedłużona na następne 10 lat. Przy zastrzeżonym znaku dodaje się charakterystyczny symbol ®, który informuje, że dany znak jest zarejestrowany oraz chroniony prawnie.Plusy, jakie daje zastrzeżenie znaku towarowego na terenie Unii Europejskiej
Po zastrzeżeniu znaku towarowego, jego właściciel posiada wyłączne prawo do posługiwania się nim. Argumentów za rejestracją znaku jest bardzo wiele. Formalna ochrona marki daje przede wszystkim:- narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją - zdobywanie zaufania wśród Klientów to proces długotrwały i wymagający zaangażowania ze strony pracowników firmy. Zdobyta renoma pozwala na rozwój firmy i zwiększenie jej popularności. Jednak zdarza się, że nieuczciwa konkurencja podszywa się pod rozpoznawalną firmę i tym samym czerpie zyski z jej logo lub nazwy. Konsument tym samym może się pomylić i nabyć towar lub usługę od oszusta. Zastrzeżenie znaku towarowego to silne narzędzie podczas rozstrzygania spraw, np. w sądzie lub w procesie starania się o odszkodowanie.
- dodatkowy zarobek na marce - Na zastrzeżonym znaku towarowym można legalnie zarabiać. W jaki sposób? Właściciel ma prawo do udzielania licencji na posługiwanie się rozpoznawalnym znakiem swojej marki. Sam znak towarowy można w każdej chwili sprzedać i to za większe pieniądze, niż w przypadku zwykłego, niezarejestrowanego znaku.
- prawo własności - zastrzeżenie znaku towarowego daje danej firmie wyłączne prawo do korzystania ze znaku, w celach zarobkowych lub zawodowych. Można go umieszczać na swoich produktach, ale również w dokumentacji związanej z towarami lub usługami. Ochrona znaku towarowego daje przedsiębiorcy urzędowe poświadczenie, że jest jej właścicielem.
- inne zalety - oprócz wyżej wymienionych zalet, zastrzeżenie znaku towarowego daje możliwość uruchomienia sieci franczyzowej, pozwala na łatwiejszą sprzedaż spółki i za większe pieniądze, zwiększa prestiż marki oraz jej renomę, a także podnosi zaufanie u Klientów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana