Artykuł sponsorowany

Zalety korzystania z wyświetlaczy LED

Zalety korzystania z wyświetlaczy LED

Technologia LED to nowoczesne oraz bardzo zawansowane źródło światła. Dzięki wielu zaletom, jakie ono posiada – przy jednocześnie niewielkich wadach – coraz częściej technologię LED zaczęto wprowadzać do różnych produktów wykorzystywanych w wielu branżach. Znalazła ona swoje zastosowanie między innymi w reklamie. Bardzo często można spotkać się z wyświetlaczami promocyjnymi, które z niej korzystają.

Wyświetlacze LED’owe - charakterystyka

Urządzenie, w którym zastosowano technologię ledową, zbudowane jest z wielu diod elektroluminescencyjnych będących półprzewodnikami przyrządów optoelektronicznych. W jednym emiterze znajdują się diody w trzech podstawowych kolorach – czerwonym, zielonym oaz niebieskim. Taki emiter tworzy tak zwany piksel. Dzięki różnym kombinacjom barw możliwe jest uzyskanie dowolnego koloru – również białego.

Wyświetlacze LED dzieli się na dwa podstawowe rodzaje:

  • dyskretne tak zwane przewlekane, gdzie nóżki diod lutuje się po drugiej stronie płytki,
  • SMD montowane na powierzchni płytki – nóżki diod nie przechodzą wówczas przez jej powierzchnię.

Na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru wyświetlacza LED?

Na rynku dostępnych jest wiele różnych wariantów wyświetlaczy LED. Warto przed wyborem konkretnego modelu zwrócić uwagę na kilka podstawowych elementów, które w zdecydowany sposób wpłyną na późniejszą jakość użytkowania. Pierwszym z nich jest bez wątpienia rozdzielczość – czyli odstęp pomiędzy poszczególnymi diodami. Specjalista z firmy ECO LED Salon Reklamy Elektronicznej i Oświetlenia wyjaśnia: Rozstaw powinien być tak dopasowany, aby odbiorca miał możliwość komfortowego odczytania informacji wyświetlanych na ekranie. Jeżeli reklama LED będzie wyświetlana z dalszej odległości wówczas rozstaw diod może być większy. Jeżeli z bliższej, wówczas rozstaw musi być mniejszy. Istotny jest również parametr „pixel pitch”, czyli odległość pomiędzy poszczególnymi pikselami – a dokładniej pomiędzy ich środkami. Im mniejsza wartość tego parametru, tym lepsza jakość wyświetlanego obrazu.  

Zalety wyświetlaczy LED stosowanych w reklamie

Wykorzystanie wyświetlaczy LED to praktycznie same zalety i niezwykła uniwersalność. Warto podkreślić, że stosowanie reklamy w formie LED możliwe jest nie tylko wewnątrz pomieszczenia, ale również na zewnątrz. Decydując się na stworzenie reklamy w tej technologii, możliwe jest odpowiednie dopasowanie wielkości wyświetlacza do konkretnych potrzeb – im większy wyświetlacz, tym lepszy przekaz informacji. Reklamy, w których wykorzystano wyświetlacze, na pewno będą zapamiętane przez klientów – co wpływa na pozytywny wizerunek firmy.

Wybierając wyświetlacze LED, warto zdecydować się na droższe modele, które wyróżnia wyższa jakość wykonania. Dzięki temu zyskuje się produkt, który posłuży bezawaryjnie przez dłuższy czas.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.