Z jakich materiałów wykonuje się litery reklamowe?

Litery reklamowe na dobre wpisały się w miejski pejzaż. Obecnie mamy do wyboru kilka rodzajów liter reklamowych. Czym powinny się one charakteryzować, aby spełniały swoje zadanie i były trafioną inwestycją oraz skuteczną formą promocji? Z jakich materiałów powstają litery reklamowe? Poznaj tę formę reklamy zewnętrznej i przekonaj się, ile korzyści przyniesie Twojej firmie!

Litery reklamowe – rodzaje, zastosowania, zalety

Litery reklamowe dzielą się na kilka rodzajów. Wyróżnia się:

  • litery przestrzenne (litery 3D),
  • litery podświetlane (klasyczne, z efektem halo i inne).

Litery przestrzenne są stosowane na zewnątrz i wewnątrz budynków. Można mocować je do ścian lub tworzyć konstrukcje wolnostojące. Pełnią różne funkcje: informacyjne, reklamowe oraz wizerunkowe. Pokaźnych rozmiarów napis na ścianie wygląda imponująco, informuje gości, gdzie trafili, a także wzmacnia wizerunek firmy czy instytucji. Litery stosowane na zewnątrz mogą być nie tylko reklamą, ale też drogowskazem lub dekoracją.

Litery podświetlane również są literami przestrzennymi, jednak ich zastosowania są nieco inne. Przejęły one funkcję, którą niegdyś pełniły neony – mówi specjalista z Pracowni Reklamy LOGART. – Litery podświetlane LED umieszcza się nad wejściem do lokalu lub w jego najbliższej okolicy, tak aby osoba z ulicy bez problemu trafiła do Twojej firmy, hotelu czy restauracji. Litery podświetlane są widoczne niezależnie od pory dnia i warunków atmosferycznych, są bardzo efektowne i urozmaicają wygląd miasta.

Dzięki solidnemu wykonaniu i łatwym utrzymaniu w czystości posłużą długie lata i każdego dnia będą kierować klientów wprost do Twoich drzwi. Jednocześnie oświetlenie LED jest energooszczędne i z pewnością nie naruszy budżetu Twojej firmy. Wybierając litery podświetlane, staniesz się znacznie lepiej widoczny niż konkurencja.

Litery reklamowe – z czego są zrobione?

Litery reklamowe stosuje się na ogół na zewnątrz. Muszą być odporne na promieniowanie UV, deszcz i mróz, a przy tym lekkie, żeby nie obciążać elewacji. Te zalety łączą w sobie aluminium i tworzywa sztuczne.

Aluminiowe litery nie ulegają rdzy, nie przecierają się i nie blakną. Metal ten można pokrywać farbą, imitować rozmaite faktury i stosować lakiery, które jeszcze bardziej wydłużą żywotność Twojej reklamy zewnętrznej. Daje się też bez problemu formować, więc finezyjne litery są na wyciągnięcie ręki. Poza aluminium stosuje się także: styrodur, PCV, MDF, mosiądz i dibond.

W reklamach podświetlanych poza aluminium stosuje się plexi, które przepuszcza światło. Plexi może mieć różne kolory i być umieszczane zarówno na frontach, jak i bokach liter, a także na panelu, do którego są mocowane, co daje ogromne możliwości kształtowania efektu: barwy, natężenia i kierunkowania światła.

Materiał partnera