Rola gadżetów reklamowych we współczesnym marketingu
Nie da się ukryć, że szeroko pojęta reklama to jeden z filarów funkcjonowania przedsiębiorstw na współczesnym rynku. Postęp technologiczny i ciągły rozwój mediów oraz kanałów reklamy sprawia, że dzisiaj marketing przybiera coraz to nowsze oblicza. Pomimo tego tradycyjne nośniki informacji wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością. Przykładem takich niezastąpionych artykułów marketingowych są gadżety reklamowe.
Gadżety reklamowe a siła strategii marketingowej
Oblicze branży reklamowej dynamicznie się zmienia. Nowe technologie i możliwości, związane przede wszystkim z upowszechnieniem się internetu, skutkują przenoszeniem się działań marketingowych do świata wirtualnego. Nie oznacza to jednak, że bardziej tradycyjne nośniki reklamowe tracą na znaczeniu. Wręcz przeciwnie, w dobie wszechobecnych reklam w wersji cyfrowej, „zwyczajne” przedmioty, których można dotknąć i spożytkować je według własnego uznania stanowią niezwykle skuteczny przekaz reklamowy. Oczywiście tego typu artykuły powinny być odpowiednio zaprojektowane.
Przede wszystkim powinny zawierać one przekaz reklamowy np. w formie logotypu czy sloganu charakterystycznego dla danej marki, by jednoznacznie się z nią kojarzyć. - Mówi przedstawiciel drukarni Studio Siedem. - Tak „przyozdobiony” długopis, kubek czy inny gadżet ułatwi rozpoznawanie i zapamiętywanie firmy, a to przecież główny cel każdej kampanii marketingowej. Wręczony przy okazji eventu firmowego, np. konferencji czy targów handlowych gadżet reklamowy będzie stanowił namacalny dowód świadczący o zaangażowaniu danej marki. To zatem skuteczne narzędzie w budowaniu pozytywnych relacji z klientami, pozwalające na bezpośredni kontakt z nimi, co przekłada się na rozpoznawalność i renomę przedsiębiorstwa.
Najpopularniejsze rodzaje współczesnych gadżetów reklamowych
Dobry gadżet reklamowy powinien zawierać odpowiedni przekaz, być zgodny z identyfikacją wizualną marki, a także musi również być przydatny. Do najstarszych rodzajów gadżetów wykorzystywanych w kampaniach marketingowych należą artykuły piśmiennicze i biurowe, przede wszystkim długopisy. Oprócz tego niesłabnącą popularnością cieszą się artykuły do domu, takie jak kubki, pojemniki, przybory kuchenne czy artykuły dekoracyjne. Postęp technologiczny i rozwój nośników cyfrowych również odcisnął piętno na branży gadżetów reklamowych. Obecnie modne są różnego rodzaju artykuły elektroniczne, takie jak pen drive'y, power banki, czy nawet drony. Wszystko zatem wskazuje na to, że gadżety reklamowe nie tylko nie stracą na znaczeniu, ale wręcz branża ta będzie się sukcesywnie rozwijała.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana